İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4848 %0.01
36,6914 %0.27
3.493.600 %2.056
3.065,56 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK M. ÖZEL Google, Facebook’un hakimiyeti devam ediyor

Google, Facebook’un hakimiyeti devam ediyor

2021 yılında 522,5 milyar dolar olan dijital harcamalar bu yıl 567,49 milyar dolara ulaşacak olsa bile; küresel ekonomik yavaşlamanın rüzgarı canlı dijital reklamcılık pazarını da vuracak. Analiz firması Digiday, sektörün önde gelen dijital reklam şirketlerinin performansını küresel gelire göre sıraladığı rakamları paylaştı.

Sonuçlar, sektörün önümüzdeki birkaç yıl içinde pek parlak bir dönem geçiremeyeceğini gösteriyor. 2024 yılı için ise sektörün 695,96 milyar dolara ulaşılacağı tahmin ediliyor.

Insider Intelligence'ın küresel liderlik tablosunda internetin bilinen isimleri hakimiyetini sürdürüyor. Google, 168,44 milyar dolar ve Facebook 112,68 milyar dolar ile ilk iki sırayı işgal ediyorlar.

Amazon'un dijital reklam pazarındaki son yıllarda yükselişi, "hikayesi güçlü üç dev”in - yani Amazon, Facebook ve Google'ın ABD reklam pazarına nasıl hakim olduğu – yükselişinin de devam ettiğini gösteriyor. Fakat küresel reklamın farklı bir rengi var.

Küresel rakamlar; Asya pazarında yer alan Alibaba veya Tik Tok'un sahibi ByteDance’ın, Apple ve Microsoft gibi büyük teknoloji devlerinin tahmin edilen rakamlarını nasıl gölgede bıraktığını gösteriyor.

İki büyük teknoloji devi reklam stratejilerinde de büyük gelişmelere imza atmıştı. Microsoft, Netflix ile ittifaka girişmiş; Apple’ın lanse edilen reklam teknolojisi gelişmeleri büyük ilgi uyandırmıştı.

Amazon’un yaptığı önemli hamleler de manşetlere konu olmuştu. Fakat Çinli Alibaba’nın reklam gelirleri (41,01 milyar dolar), ABD merkezli e-ticaret ekibinin gelirlerini (37,99 milyar dolar) geride bırakıyor.

TikTok’un sahibi ByteDance ise bu yıl 29,07 milyar dolar gelir elde etme planları yapıyor. Bu rakam, Microsoft’un planladığı 12,33 milyar dolarlık reklam geliri ve artı Apple’ın planladığı 7,06 milyar dolarlık rakamları aşıyor.

2022'de en çok dijital reklam satan 5 şirketin dünya çapındaki net reklam gelirleri

  1. Google 168.44 milyar dolar
  2. Meta 112.68 milyar dolar
  3. Alibaba 41.01 milyar dolar
  4. Amazon 37.99 milyar dolar
  5. ByteDance 29.07 milyar dolar
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *