İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4848 %0.01
36,6914 %0.27
3.493.600 %2.056
3.065,56 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK M. ÖZEL ‘Kadınlar tarafından üretilen’ ama ‘kadınlar için mi üretildiğini’ bilemediğimiz Equality projesi ne durumda?

‘Kadınlar tarafından üretilen’ ama ‘kadınlar için mi üretildiğini’ bilemediğimiz Equality projesi ne durumda?

23 Derece’nin kurucusu Gökhan Özbek, Patiswiss CEO’su Elif Aslı Yıldız’la ilgili eleştirel tweetlerini silerek olumlu yönde paylaşımlarda bulundu. ‘Kadın emekçilerin çalıştığı kuruma şans vermemiz gerekmez mi’ diyen Özbek’e ve Patiswiss’e şu soruyu yöneltmemiz gerekiyor: ‘Kadınlar için kadınlar tarafından üretildi’ sloganıyla satışa sunulan ‘Equality’ isimli ürünün gelirleri Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı’na bağışlandı mı?

Oğuz Büber - Muhalif Analiz

23 Derece Haber sayfasının sahibi Gökhan Özbek, Patiswiss olayları patladığında kurumun ödediği vergiler hakkında sorgulamalar yapmış ve konunun takipçisi olmuştu.

Kendi ifadesiyle kurumun sıra dışı büyümesi kafasına yatmamıştı ve Özbek, ‘Sadece bir pastaneci kızın 3,5 yılda 250 milyon dolara ulaşan cirosu ve bir işçi kadar vergi vermemesini ‘araştırıyorum şok oldum’ demişti.

Özbek şu anda ise geçmişte konuyla ilgili yaptığı tüm paylaşımları sildi ve firma hakkında olumlu tweetler atmaya başladı.

Patiswiss’in vergi levhası haberi için gelen eleştirelere ise yanıtı “sazan gibi atladık” şeklinde oluyordu.

Sosyal medyada birçok kullanıcı Özbek’e yönelik olarak, “Kaç para aldın bu yazı için?”, “Size gelen ihbarlara ne oldu? Mobinge uğrayan çalışanlar?”, “Takibe değmediğiniz anlaşılmıştır”, “Sen onu bunu boşver, bir şans daha vermek kaça patlıyor onu söyle”, “Haklısın galiba halkla ilişkiler için güzel ödemeler yapmışlar bu kadar yazdığına göre hakkını almışsındır”, “İddialara göre tarihi geçmiş ürünleri depremzedelere gönderen, fabrika ortamı steril olmayan başka bir firma mıydı”, “Hahaha resmen satın almışlar seni”, “İşe mi aldılar seni?”, Sizi de işe almışlar sanırım” ifadelerini kullanarak eleştiride bulundular ve daha önceki paylaşımlarını kendisine hatırlattılar.


Özbek’in paylaşımlarında en dikkatimi çeken bölüm ise ‘Kadın emekçilerin evine ekmek götürdüğü bir işletmeye nefes alma şansı vermemiz gerekmiyor mu?’ dediği kısım oldu.

Özbek 16. Başlıkta şu ifadelere yer veriyor:

“16- İşte tam da bu noktada bir şans daha vermemiz gerekiyor.

Bu iletişim krizinden ders çıkaran firmayı darağaçları kurup asmak yerine, yenilenen yüzüne saygı duyup 600’ü aşkın Ankaralı kadın emekçinin evine ekmek götürdüğü bir işletmeye nefes alma şansı vermemiz gerekmiyor mu? En kolayı linç etmek ki onu da en iyi yaparız ama bu krizde fabrika kapanırsa yazık olur yüzlerce kadına...”

Bir aydan kısa bir süre önce, Patiswiss’in ‘kadınlar için kadınlar tarafından üretildi’ sloganıyla satışa sunulan ‘Equality’ isimli ürününe dikkat çekmiştik. Ürün aynı Özbek’in belirttiği gibi kadın emekçiler tarafından üretiliyordu fakat kurumun ifade ettiği gibi, elde edilen tüm gelir ‘Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı’na bağışlanıyor muydu’ bunu sorgulamak istemiştik. Çünkü kurum elde edilecek karın tamamının vakfa bağışlanmasının yanı sıra; tüm bağış makbuzlarını Patiswiss.com.tr’den paylaşacaklarını belirtiyorlardı.

İlk olarak Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı’na danışmayı uygun görmüş, konu hakkında irtibata geçmiştim. Fakat vakıf, bağış yapan destekçilerin isimlerini ve bağış tutarlarını paylaşmanın etik olmayacağı gerekçesiyle bilgi paylaşımını yapamayacaklarını söylemişlerdi. Konuyla ilgili Patiswiss’e danışabileceğimiz belirtilmişti.


Benzer sorular içeren bir maili de Patiswiss firmasına gönderdim. Üzerinden bir ayı aşkın bir süre geçmesine karşın, Özbek’in halkla ilişkiler anlamında başarılı bulduğu firma tarafımıza hala bir yanıt vermemiş durumda.

Maili gönderdiğimizden birkaç gün sonra ise ürünler satıştan kaldırılmıştı.

Yani şu anda firmanın ‘kadınlar tarafından ürettiği’ ama ‘kadınlar için mi üretildiğini’ bilemediğimiz bir projesi mevcut.

Özbek’in deyimiyle firmanın, “Çözüm üreten, aksiyon alan halkla ilişkiler” ekibinin şeffaflık örneği göstererek proje hakkında bilgi paylaşımında bulunmalarını bekliyoruz.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *