İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4661 %-0.06
36,5420 %-0.16
3.550.537 %3.58
3.073,62 0,66
Ara
MUHALIF GAZETECILIK MAGAZİN 14 Şubat için 900 ton gül uçurdular

14 Şubat için 900 ton gül uçurdular

Sevgililer Günü sebebiyle kürenin güneyinden kuzeyine, özellikle de Afrika ve Amerika’dan Avrupa’ya hava kargo ile çiçek taşınmasının bu yıl daha zor olduğu belirtildi. Tıbbi malzeme taşınması için çaba sarf eden havayollarının, yolcu ve kargo uçaklarında çiçek ve güller için kapasite tahsis etmekte sıkıntı yaşadıkları ancak rekabet ve daha fazla kazanma ve başarılı olma çabasının, ‘Sevgililer Günü’nünde Avrupalıları gülsüz ve çiçeksiz bırakmadığı kaydedildi.

Sevgililer Günü sebebiyle kürenin güneyinden kuzeyine, özellikle de Afrika ve Amerika’dan Avrupa’ya hava kargo ile çiçek taşınması bu yıl daha zor olduğu kaydedildi.

Habertürk yazarı Güntay Şimşek, bugünkü yazısında, her türlü çiçeği yetiştirmek için yıl boyunca ideal iklime ve şartlara sahip olan Kenya, Bolivya ve Ekvador'un, bu anlamda hava kargo şirketlerinin de düzenli güzergâh noktasında yer aldığını belirterek, şunları kaleme aldı:

"Çiçeklerin tam çiçek açmış halde alıcılarına ulaşmasını sağlamak için de tüm lojistik zinciri boyunca sıcaklığın 2 ile 4 santigrat arasında olması gerekiyor. Çiçeklerin hızlı, dikkatli ve belli ısıda taşınması hususunda ciddi tecrübeler oluşmuş durumda.

Mesela Lufthansa Cargo üç haftada Güney Amerika ve Afrika’dan yaklaşık 10 milyon adede denk gelen tam 900 ton gülü Avrupa’ya taşımış.

THY KARGO İLAVE SEFERLER KOYMUŞ

Türk Hava Yolları (THY) Turkish Cargo’nun da, Afrika ve G. Amerika’dan Avrupa’ya yönelik çiçek trafiğinin arttığını, ilave seferler koyduğunu biliyorum. Turkish Cargo, Sevgililer Günü öncesi son iki haftada 2 bin 500 ton çiçek taşıdı. 2020’de ise yıl boyunca yaklaşık 30 bin ton çiçek taşınmıştı.

Bu süreçte tıbbi malzeme taşınması için çaba sarf eden havayollarının yolcu ve kargo uçaklarında çiçek ve güller için kapasite tahsis etmekte de zorlanmışlar. Rekabet, daha fazla kazanma ve başarılı olma çabası ‘Sevgililer Günü’nünde Avrupalıları gülsüz ve çiçeksiz bırakmamış. Sadece Kovid-19 öncesine göre yaklaşık yüzde 25 oranlarında daha fazla ücret ödemek durumunda kalmışlar.

Ancak bir yandan Kovid-19 aşısı, diğer taraftan enjektör, maske gibi çeşitli tıbbı malzeme lojistiği için ülkeler birbiriyle yarışırken, gelişmiş ülkelere ev sahipliği yapan Avrupa ise çiçek temini arayışı içine girdiğini duyuyordum. Merakla neler olacağını bekliyordum.

Kovid-19 döneminde yolcu uçakları az, kargo uçakları ise yoğunlukla uçuyor, ama yolcu uçaklarının altında taşınan kapasite düştüğü için havacılık sektörü kargo taşımacılığında zorlanıyor. Her yıl şubat ayında Afrika ve G. Amerika ile Avrupa arasında ciddi bir çiçek nakliyesi bir önceki yıla göre katlanarak gerçekleşiyordu. Bu sene malum sebeplerden çiçek trafiğinin nasıl yöneticiliğe merak ediliyordu. Sevgililer Günü’nde Avrupa çiçeksiz mi kalacaktı? Kalmadı.

Salgının küresel yoğunluğuyla birlikte, Hollanda üzerinden Avrupa’ya çiçek taşıyan Air France, KLM ve Martinair Cargo şirketleri için operasyonlar kısmen aksamış. Kovid-19 krizi nedeniyle bazı operasyonlarda kesintiye gidilmiş. Ancak çiçekçilik sektörünün dinamizmi ve tedarik zincirindekilerin taleplerinin biliniyor olması riskleri aşağı çekmiş. Mesela Air France, 9 Şubat ve sonrasında çiçek trafiğinde aksama yaşanmaması için Afrika’dan Boeing 777-200 kargo uçaklarıyla ek seferler düzenlemiş."
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *