İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4848 %0.01
36,6914 %0.27
3.493.600 %2.056
3.065,56 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK MAGAZİN Düğünü iptal olan kişi, soluğu orada aldı

Düğünü iptal olan kişi, soluğu orada aldı

Adana'da yeni tip koronaviraüs (COVID-19) salgını nedeniyle düğününü iptal etmek zorunda kalan ve salon işletmesinden 2 bin lirasını alamayan kişi, Tüketici Hakem Heyeti kararıyla zararını giderdi.

Evlilik hazırlığı yapan Oğuzhan Aldırmaz, 20 Kasım 2020'de yapılması gereken düğününün iptal olması üzerine düğün salonu işletmecisine verdiği 2 bin lirayı geri istemesine rağmen alamadı.

Oğuzhan Aldırmaz, salgının mücbir sebep sayılması ve düğünün iptal edilmesinin tüketicinin sorumluluğunun kapsamında olmaması nedeniyle kapora bedelinin iadesi amacıyla avukatı aracılığıyla Tüketici Hakem Heyetine başvurdu.

Heyet, yaptığı incelemede Aldırmaz'ın lehine karar vererek kaporanın iadesine hükmetti.

Tüketici Haklarını Koruma ve Dayanışma Birliği Derneği Başkanı ve Aldırmaz'ın avukatı Rumeysa Özkale, Aldırmaz’dan alınan kaparo bedelinin geri verilmemesinin hukuka aykırı olduğunu söyledi.

'ÇOK KISA SÜREDE KARARI ALDIK'

Kaparonın güvence bedeli olduğunu ifade eden Özkale, şunları kaydetti:

"Bu bedelin hizmet sağlayan tarafça alınması yasal olmakla birlikte eğer ki sözleşme tüketicinin kusuruna dayanmayan bir sebep ile yani imkansızlık dahilinde iptal edilirse tüketiciden alınan kapora bedelinin iadesi gerekir. Bahsi geçen düğün salonu sahibi tüketicinin haklı gerekçesini göz ardı ederek, hukuka aykırı bir şekilde kapora bedelini iade etmiyor. Şikayet ile bize ve derneğimize ulaşan tüketicimizin olayına ilişkin gerekli delilleri toparlayarak, Tüketici Hakem Heyetine başvurumuzu yaparak çok kısa sürede lehimize karar aldık."
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *