© Muhalif 2024

Ya hep ya hiç

Ortası olmayan, hakkın ve adaletin savunucuları. İyi olanın kötüsü, kötülüğü olarak sunulsa da öncelikle –gerçekten iyi olanın bile-göre bir başkasının canını acıtır mı, yada kötülük edebilir mi vicdanı hiç sızlamadan? Bu soruları sormak lazım derken; bazı meslek gruplarının mesela adalet savaşçısı Emniyet güçlerinin işinin zorluğunu düşündüğümüzde, bunun dışarıdan hiçte izlenildiği gibi kolay olmayacağını anlayabilmek, bu filmin belki de en büyük özelliği.

BAD BOYS / KÖTÜ ÇOCUKLAR

Birlikte ürettikleri şimdiye kadar ki tüm işlerde her zaman aksiyon ve  adalet duygusu kadar yıllar geçtikçe yozlaşan dünya değerler tablosunda piramidin üst noktası olan ERDEM VE ETİK unsurlarını sanatla pekiştirirken muhteşem partnerlik özellikleri ile hem eğlendirip, hem gülümseten ikili MİKE İLE MARCUS’un yani WILL SMITH ile MARTIN LAWRANCE’n uyumu, senaryosu Chris Bremner tarafından yazılan ve yönetmenliğini Bilall Fallah ile Adil El Arbi’nin üretikleri film bana kalırsa şimdiye kadar çekilmişlikler arasında temposu oldukça durağan.

Fakat durağan olmasına rağmen yine sıradan bir konunun yani Amerikan Film dünyasında artık ezberlediğimiz; kartelleşme, doğru olanın adalet savaşı, yaptıkları işten uzaklaştırmak için üzerlerine atılan iftira ve “iyinin kötülüğü altında” gerçeği ve yalnızca gerçeği ortaya sunabilme savaşı.

Bu savaşta; artık her seride evli, mutlu ve çocuklu Marcus’n beklenmedik kalp krizi tetikleyen gerçeklerin Mike’ın artık bir yuva kuracak olması ve partneriklerinin son bulma kaygısı ile şeflerine bağlılıkları; temelinde şimdiye kadar ki tüm serilerde verilen Aile, Sevgi, Dostluk, Ahlak ve Eitk scalasının sadece lokasyon olarak bir, iki kişiyi değil tüm dünyayı ilgilendiren olgular olduğunu hatırlatırken, filmin finaline doğru aksiyonu artıran Jurasic Park ve Timsah sahneleri içinde inandırıcı olmayan detaylara rağmen hep yüzümüzü güldüren Partneliğin özünü yeniden bizlere hissettirmesi oldukça keyifli.

Partner; iyi günde kötü günde tam teşkkül ruhunu en iyi bilebilen kişi olma özelliğini taşır. Dolayısı ile verdikleri mesajda son derece kıymetli.

Yüzbaşı Howard’ın haksız yere uyuşturucu suçu ile itham edilmesi, işi çözmeye çalışan ekip arkadaşlıkları, yeni bir evlilik, zamanında iyi şekilde değerlendirilemeyen baba ve oğul ilişkisinin farklı yansımaları ve işin içinde –gerçek sevgi- olduğu zaman buzların her şartta nasıl çözülebildiği bu filmde

Dediğim gibi ortada bir film ama Will Smith ve  Martin Lawrence’n o babacan biraz Danny De Vito tarzı için elbette izlenir.

Ve şimdiye kadar filmlerinde hak hukuk adalet ayrılmaz sac ayağını hep ifade etmeye çalışırken bunu eğlenceli bir üslûp ile sunan Will Smith’n geçmişte, şimdinin Barbie’si, Margot Robbie’n de çıkış filmi olan - Focus ve Gerçek Kötüler -Filmlerini düşündüğümüzde, bizlere çok şey kattıklarını yadsıyamayız.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER