Dünya Ekmek Günü’nde, israfa karşı dondurulmuş ekmek tüketme önerisi

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Dünya Ekmek Günü’nde, israfa karşı dondurulmuş ekmek tüketme önerisi
Abone ol

Ekmek israfıyla mücadelede farkındalık çalışmaları gerçekleştiren Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU) Dünya Ekmek Günü dolayısıyla “İsrafı, dondurulmuş ekmek kullanarak önleyin” çağrısında bulundu.

Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün kuruluş yıl dönümü olan 16 Ekim, her yıl dünya genelinde dünyadaki açlığa, yoksulluğa ve israfı önlemenin önemine dikkat çekmek amacıyla hem Dünya Gıda Günü hem de Dünya Ekmek Günü olarak kutlanıyor. Araştırmalar, kişi başı ekmek tüketiminde üst sıralarda yer alan Türkiye’deki israfın boyutunu da ortaya koyuyor.

Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası’nın (TÜGİS) açıklamasına göre Türkiye’de her gün 12 milyon adet ekmek israf ediliyor. İsrafın yarısına yakınının hanelerde başka yarısının ise sırasıyla lokanta, otel, büfe, kantin, yemekhane gibi ev dışı tüketim kanallarında gerçekleştiği belirtiliyor. Ekmek israfında, fazla üretim ve ihtiyaçtan fazla satın alma etkili oluyor. İşte bu noktada ekmeğin raf ömrü ve porsiyonu önem kazanıyor.

Donuk ekmek ihtiyaç kadar çözdürülüyor, israf edilmiyor

Geniş ürün gamıyla ev dışı tüketimde müşteri memnuniyeti sağlayan Donuk Fırıncılık, ihtiyaç duyulan miktarda çözdürülerek pişirilen dondurulmuş ekmek seçeneğiyle, tazeliğin yanı sıra israfın önlenmesine katkı sağlıyor.

Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU) Genel Müdürü Ilgın Hasırcıoğlu, “Porsiyon ekmeklerimizi, bir şahsın rahatça bitirebileceği şekilde 35-40 gr. ağırlığında üretiyoruz. Böylece ekmeklerimiz kullanılacak kadar çözdürülüyor ve israf edilmiyor. Ayrıca, istenilen zamanda ihtiyaç kadar taze ve sıcak servis edebilme imkânı sağlıyor” dedi.

Hasırcıoğlu, kişi başı günlük tüketim ortalamasına göre Türkiye’de israf edilen ekmeğin ekonomi için de büyük kayıp olduğunu söyledi. Uzun raf ömrü ve porsiyon kontrolüyle donuk ekmeğin, israfı önlemenin yeni nesil alternatifleri arasında yer aldığını kaydeden Hasırcıoğlu, şöyle devam etti: “DFU’da yürüttüğümüz üretim süreçlerinde, her bir ürün özelinde tanımlanan reçete ve süreç şartlarına sadık kalıyoruz. Bu sayede daima aynı niteliklere sahip lezzetler üreterek Türkiye’nin her yanındaki müşterilerimiz için ürün standardizasyonu sağlıyoruz.

Bugün DFU olarak restoran, otel ve kahve zincirleri başta olmak üzere kantin, toplu ikram ve yemek hizmeti veren işletmelerle birlikte yaklaşık 4 bin 500 noktaya ulaşmış durumdayız.”

Hasırcıoğlu, DFU’nun lezzetli ve yenilikçi ürünlerinden donuk ekmeğin pratikliğiyle işletmelerin maliyetlerini düşürüp kaliteyi arttırdığını, standardıyla da avantaj sağladığını anlattı.


Yorum Yazın