Eksi 1.75 fizik netiyle üniversiteye yerleştirildi: Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara'dan eğitim sistemi eleştirisi

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Eksi 1.75 fizik netiyle üniversiteye yerleştirildi: Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara'dan eğitim sistemi eleştirisi
Abone ol

Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara, eksi 1.75 fizik netiyle bir üniversitenin Fen Edebiyat Fakültesi Fizik bölümüne yerleştirildiğini duyurdu. Özkara, "Sistemdeki çarpıklığı göstermek istedim" dedi.

Muhalif Haber Merkezi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi öğretim üyesi olan Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara, son zamanlarda eğitim sisteminde yaşanan sorunlara dikkat çekmek amacıyla ilginç bir deney gerçekleştirdi. Özkara, 2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nda (YKS) Fizik testinde -1.75 net yapmasına rağmen bir üniversitenin Fen Edebiyat Fakültesi Fizik bölümüne yerleştirildi. Bu deneyle Prof. Dr. Özkara, eğitim sistemindeki aksaklıkları ve üniversite yerleştirme sürecinde yaşanan çarpıklıkları gözler önüne sermek istedi.

Eğitim Sistemine Eleştiri

Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara, bu deneyini sosyal medya üzerinden duyurdu ve eğitim sistemine yönelik eleştirilerini dile getirdi. Özkara, sınav sonuçlarının açıklanmasının ardından Fen Edebiyat Fakültesi Fizik bölümüne yerleştirildiğini belirterek, bu durumu "sistemdeki çarpıklığı göstermek" amacıyla gerçekleştirdiğini ifade etti. Özkara'nın bu açıklaması, kısa sürede büyük yankı uyandırdı ve eğitim çevrelerinde geniş çaplı bir tartışmaya neden oldu.

Sınav ve Yerleştirme Sistemi Tartışmaları

Özkara'nın deneyinin ardındaki temel nokta, YKS'nin mevcut haliyle öğrenci başarılarını ve yeteneklerini yeterince doğru bir şekilde ölçüp ölçemediği üzerine odaklanıyor. Özellikle, üniversiteye giriş sürecinde uygulanan yerleştirme sistemi, öğrencilerin sınavda gösterdikleri başarıya dayalı olarak değil, daha çok kontenjan ve puan sıralamalarına göre şekilleniyor. Bu durum, bazı bölümlerde düşük netlerle bile yerleştirmenin mümkün olabildiği gibi sonuçlar doğurabiliyor.

Özkara'nın -1.75 fizik netiyle bir Fizik bölümüne yerleştirilebilmesi, sınav ve yerleştirme sisteminin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine dair önemli bir mesaj içeriyor. Öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirilmesi, üniversite eğitiminin kalitesinin artırılması ve yerleştirme sisteminde daha adil ve objektif kriterlerin uygulanması gerektiği tartışılıyor.


Yorum Yazın