Meta, Facebook ve Instagram platformlarında ünlülerin fotoğraflarının kullanıldığı sahte reklamları tespit etmek amacıyla yeni bir yüz tanıma teknolojisi geliştirdiğini duyurdu. Kullanıcıların isteğine bağlı olarak kullanabileceği bu teknoloji, sahte reklamlara karşı koruma sağlamayı hedefliyor.
Facebook ve Instagram’ın sahibi Meta, ünlülerin fotoğraflarının kullanıldığı sahte reklamları tespit etmek için geliştirdiği yeni yüz tanıma teknolojisi üzerine çalıştığını açıkladı. Meta, bu teknolojinin kullanımının isteğe bağlı olacağını vurgulayarak, kullanıcıların gizliliklerinin korunacağına dair güvence verdi.
Açıklamaya göre, ünlülerin profilleri üzerinden gerçekleştirilen testler, sahte reklamlardaki yüzlerin tespit edilmesine yönelik olacak. AA‘nın haberine göre, kullanıcıların bu teknolojiye katılabilmesi için Facebook ve Instagram’da bir hesabının bulunması ve yüzlerinin göründüğü bir video yüklemesi gerekecek. Bu veriler, şüpheli reklamlardaki yüzlerle karşılaştırılacak.
Meta, geliştirdikleri bu teknolojinin amacı doğrultusunda, eğer ünlülerin fotoğraf veya videosunun kullanıldığı bir reklamın sahte olduğu tespit edilirse, o reklamın engellenebileceğini belirtti. Ayrıca kullanıcılar, diledikleri zaman bu teknolojiyi kullanmayı bırakabileceklerini de açıkladı.
Geçmişteki Yüz Tanıma Sistemleri
Meta, daha önce de yüz tanıma teknolojisi üzerinde çalışmalar yapmıştı ancak 2021 yılının Kasım ayında toplumsal endişeler nedeniyle yüz tanıma sistemini kapatma kararı almıştı. Bu süreçte, bir milyardan fazla kullanıcının yüz tarama verilerinin silineceği duyurulmuştu.
Yorum Yazın