Seçkin Çakmak

Seçkin Çakmak


OGEM bir başarı hikayesi yazar mı?

OGEM bir başarı hikayesi yazar mı?

Z Kuşağı bilmez bizim çocukluğumuzda video oyunu olarak Rus bilgisayar mühendisi Alexey Pajitnov’un geliştirdiği Tetris vardı. Sonrasında karne hediyesiyle birlikte Atari’ye terfi etmiştik, arkadaşlarımızla birbirimiz arasında kaset alışverişi yapardık. O zamanlar belli başlı oyunlar vardı. Street Fighter, Süper Mario, Kaptan Tsubasa, Duck Hunt, Road Fighter ve Pacman gözde oyunlarımızdı. Saatlerce atariyi bağladığımız TV karşısında oyun oynar zamanın lügatiyle oyun kapatana kadar replay yapar dururduk, ta ki anne veya babamız yeter artık diyerek atarinin adaptörünü çekinceye kadar.

Bizim çocukluğumuzda oyun kültürü çok hızlı değişti iskambil oynanan kahvehanelerin yerini internet kafeler, pike yapılan bilardo salonlarının yerini ise playstation salonları aldı. Dijitalleşen dünyadan nasibini oyun sektörü de alarak her geçen yıl oyun ve oyuncu sayısı artış gösterdi. İstatistiksel verilere binaen geçen 2021 yılı dünya geneli oyuncu sayısının 2,9 Milyar ve Global oyun pazarının kazancı 178 Milyar USD’ye ulaştı. Türkiye’de ise oyuncu sayısının 36 Milyonu geçtiği ve getiri olarak 900 Milyon USD’ye ulaştığı öngörülüyor.   

Artışın altın çağı karantina döneminde yaşandı. Hatırlarsanız pandemi döneminde sokağa çıkma yasağıyla birlikte herkes evlerine kapanmış ve sosyal aktivitelerini ertelemek zorunda kalmışlardı. Eve kapanan insanlar haliyle soluğu oyun başında aldılar. Bu gelişme de yatırımcıların dikkatini çekti. Köpekbalıklarının kan kokusunu aldığı gibi yatırıcımlar paranın kokusunu aldılar ve oyun endüstrisine ciddi yatırımlarda bulundular. Rakamlarla ifade edersek Türkiye’de teslimat sektöründen sonra en çok yatırım alan 2. Sektör 266 Milyon USD ile oyun sektörü oldu. Türk oyun sektöründe her geçen gün girişim ve girişimci artışının devam edeceğini tahmin etmek zor değil.

Peak Games’in başarısı Türk oyun sektörünü heyecanlandırdı.

2020 yılı haziran ayında Amerikan mobil oyun devi Zynga’nın Peak Games’i 1,8 Milyar USD’ye almasıyla Peak Games Türkiye’nin ilk Unicorn şirketi olarak tarihe geçti. Bazı okuyucularımız Unicorn’nun ne anlama geldiğini sorabilir şöyle izah edelim Unicorn; Mitolojide tek boynuzlu at demek ama girişimcilik dünyasında ise 1 Milyar dolar değere ulaşan girişime Unicorn ünvanı verilir. Decacorn (Onboynuz) ünvanı da 10 Milyar dolar değere ulaşan girişime verilmektedir. Türkiye’de ilk ve tek Decacorn ünvanına Trendyol sahip olmuştur. Peak Games ile kalmayan Zynga, üç gencin kurduğu 1 yıllık Türk oyun şirketi Rollic Games’i 168 Milyon USD’ye satın alması ve İstanbul merkezli oyun şirketi Dream Games’in geçen yıl aldığı yatırımlarla birlikte Türkiye’nin 3. Unicorn şirketi olması Türk oyun sektörünün değerini gözler önüne serdi. Fugo Games, Good Job Games, Alictus ve Ace Games gibi Türk oyun şirketlerimizin de yıl içinde Unicorn ünvanına kavuşması şaşırtıcı olmayacak.

OGEM ile bir başarı hikayesi yazılabilir mi?

Ekrem İmamoğlu’nun ‘’Çağı yakalamalı ve hatta önüne geçmeliyiz.’’ İdealine ait eserlerinden biri olan Türkiye’nin kamu destekli ilk oyun kuluçka merkezi OGEM (Oyun Geliştirme Merkezi) Aralık 2021 tarihinden itibaren açılan Haliç manzaralı merkezinde; yüksek teknolojili bilgisayarlar, yazılım ve ekipman desteğiyle birlikte eğitim ve mentörlük hizmeti veriliyor. İBB Medya A.Ş. Genel Müdürü Pınar Türker Fadıllıoğlu’nun ifadesiyle ‘’Katılımcılara sağlanan bütün imkanlar ücretsiz!’’ Game Factory’nin iş birliği de cabası. Böyle bir imkândan çıkacak olan yetenekli ekiplerin veya bireylerin ortaya koyacağı çalışmalar Türk oyun sektörü için çok değerli olacaktır. Her zaman dile getiriyoruz ya katma değerli projeler üretmeliyiz diye işte bunu sağlayacak merkezlerden biri de OGEM olacaktır. Gençlerimize ve geleceğin girişimci adaylarına sunulan bu hizmetin yayılmasını temenni ediyorum. Başkanımıza çağrım İstanbul’un Anadolu yakasına da böyle bir merkezin açılmasını sağlamak çünkü 2 Milyon 300 Binin üzerinde genç nüfusa sahip İstanbul’umuzun geleceğe pencere açacak olan böylesine yüksek teknolojili merkezlere çok ihtiyacı var.

Oyun Sektörünün Geleceği

Çelik çomak, İstop, Mendil kapmaca, Kutu kutu pense ve Körebe gibi geleneksel oyunlarımız eskide kaldı ve unutulmaya yüz tuttu. Artık çocuklarımız 3T (Telefon, Tablet ve Televizyon) ile 3 yaşından itibaren tanışıyor. Oyun kültürleri de tamamen dijital odaklı haliyle ekmeğini dijitten çıkaracak olanlar için oyun sektörü gelecek vadediyor. 2025 yılına kadar Oyun endüstrisinin değeri 268 Milyar USD’ye çıkacağı tahmin ediliyorken biz bu pastadan neden kendi payımızı artırmayalım. OGEM bunun için gelecek vadeden bir proje ve bu projede emeği geçen herkese ve başta Ekrem başkanımıza teşekkür etmeliyiz.   İnanıyoruz ki OGEM bir başarı hikayesi yazacaktır…

telif

Yorum Yazın

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar