İstanbul
Parçalı az bulutlu
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8583 %0.23
37,3025 %-0.05
104.980,00 %-0.049
3.234,66 0,59
Ara
Muhalif. SPOR Hızlı moda yavaşladı, spor ve lüks arayı açtı

Hızlı moda yavaşladı, spor ve lüks arayı açtı

Pandemi döneminde rahat giyime olan talep spor giyim markalarına ilgiyi artırırken, hızlı moda ise söz konusu gelişmeden negatif etkilendi.

Okunma Süresi: 1 dk

Salgın tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında önemli değişimlere yol açtı. Rahat giyime olan talep spor giyim markalarına ilgiyi artırırken, hızlı moda ise söz konusu gelişmeden negatif etkilendi. Asıl patlama ise lüks kategorilerde görüldü. Küresel marka danışmanlığı şirketi Brand Finance, geçtiğimiz günlerde geleneksel “Hazırgiyim Sektörü En Değerli 50 Marka” araştırmasını yayınladı.

Her yıl en büyük 5 bin markayı inceleyerek 100’e yakın rapor yayınlayan Brand nd Finance’ın Finance’ın hazır giyim raporuna göre öre salgında spor ve lüks giyim markalarının marka değeri yükselirken, hızlı moda markalarında ise gerileme yaşandı. Araştırmaya göre en büyük 50 hazır giyim markası arasında, lüks giyim markalarının toplam marka değeri yüzde 21 artışla 103 milyar dolardan 125 milyar dolara, spor giyim markalarının değeri yüzde 10 artışla 74 milyar dolara çıktı. Aynı dönemde hızlı moda markalarının değeri ise 3 milyar dolarlık gerileme ile 41 milyara düştü. Spor giyime yönelik artan tüketici talebinin bir sonucu olarak, Nike marka değerini yüzde 9 artırarak 33,2 milyar dolara, Adidas yüzde 2 artırarak 14,6 milyar dolara, Puma yüzde 13 artırarak 4,5 milyar dolara ve Lululemon ise yüzde 28 artırarak 4,2 milyar dolara ulaştırdı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *