İstanbul
Açık
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,9095 %0.15
36,8789 %-0.97
99.036,00 %-2.865
3.224,32 -0,12
Ara
Muhalif. YAŞAM Pirelli Abu Dhabi’deki F1 sezon finali için lastik önerilerini paylaştı

Pirelli Abu Dhabi’deki F1 sezon finali için lastik önerilerini paylaştı

ABU DABİ’DEKİ YILIN SON YARIŞI İÇİN EN YUMUŞAK ÜÇ HAMUR

Okunma Süresi: 3 dk

ABU DABİ’DEKİ YILIN SON YARIŞI İÇİN EN YUMUŞAK ÜÇ HAMUR

Mario Isola – Motor Sporları Direktörü

”Muhteşem bir sezonun finalini yapacağımız Yas Marina’da 2023 lastiklerini de test edeceğiz”

”İnanılmaz heyecanlı geçen bir sezon Abu Dabi’de sona eriyor. Geçen yıl Yas Marina’daki bazı düzlüklerde ve virajlarda yapılan değişikliklerle pist daha hızlı hale geldi. Daha önce tutuş ve frenleme öne çıkarken bu değişikliklerle lastiklerin üzerindeki boylamasına ve yanal talepler dengelendi. Pistin düzenindeki bu değişikliklere rağmen uzun düzlüklerde en iyi tutuşu garanti etmek için arka lastiklere çok dikkat etmek gerekecek. Abu Dabi Grand Prix’sini takip eden Salı, 2023’ün slick lastikleri bir gün boyunca test edilecek. Takımlar test planlarına ve yarış pilotlarını mı genç pilotları mı kullanacaklarına burada karar verebilecekler.”

PİSTE ÇIKACAK LASTİKLER

  • Pirelli, Abu Dabi Grand Prix’sinde P Zero Beyaz sert için C3, P Zero Sarı orta için C4 ve P Zero Kırmızı yumuşak için C5 olmak üzere serinin en yumuşak üç hamurunun kullanılmasını önerdi.
  • Pistin özellikleri lastikler üzerinde ciddi talep yaratmıyor. Asfaltın pek aşındırıcı olmaması da daha yumuşak hamurların kullanılmasına izin veriyor. Yarış akşam üstü başlayacağı için Pazar günü yarış sırasında düşecek pist sıcaklıklarına dikkat etmek gerekecek.
  • Yas Marina 16 viraj ve bazı hızlı bölümlerden oluşuyor. Aerodinamik, güçlü bir performansı ve optimum lastik yönetimini garanti etmek açısından önemli bir unsur olacak.
  • Takımlar geçen yıl Abu Dabi Grand Prix’sinde farklı stratejiler uygulamıştı. Red Bull pilotu Max Verstappen üç pit stop yapıp güvenlik aracı pistteyken son beş turda yumuşak lastiğe geçerek ilk dünya şampiyonluğunu kazanmıştı.
  • Abu Dabi Grand Prix, 2022 Formula 1 sezonunun son yarışı olmasına rağmen takımlar daha önce ABD ve Meksika Grand Prix hafta sonlarında gerçekleştirilen testlerde ince ayarları yapılan 2023 slick hamurlarının testleri için birkaç gün daha burada kalacak.

İtalya’da koşulan sondan bir önceki yarıştan iki ay sonra Abu Dabi, bu yılki Formula 2 şampiyonasının son yarışına ev sahipliği yapıyor. MP Motorsport pilotu Felipe Drugovich şimdiden şampiyonluğunu ilan etmiş bulunuyor. Ancak takımlar şampiyonluğu ve final sıralamalarındaki birçok önemli pozisyon bu yarışın sonunda kesinleşecek. Monza’daki yarışta olduğu gibi Abu Dabi’deki sezon finali için de P Zero Sarı orta ve P Zero Kırmızı yumuşak lastikler önerildi. Her pilota hafta sonu boyunca kullanması için beş set slick lastik (üç orta ve iki yumuşak) tahsis ediliyor. 23 tur süren sprint yarışı, Pazar günü saat 13:00’teki 33 turluk ana yarıştan önce Cumartesi öğleden sonra 16:20’de koşulacak.

DİĞER MOTOR SPORLARI HABERLERİ

WRC
Pirelli’nin tek resmi lastik tedarikçisi olduğu 2022 Dünya Ralli Şampiyonası, Japonya Rallisi’yle sona erdi. İlk iki sırayı Hyundai’nin aldığı yarışta Thierry Neuville birinci, Ott Tanak ise ikinci olurken Toyota pilotu Takamoto Katsuta da kendi ülkesinde üçüncülüğü kazandı.


Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı

Kaynak: BHA

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *