İstanbul
Açık
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,0216 %0.12
37,1536 %0.2
99.387,33 %5.584
3.258,76 0,02
Ara
Muhalif. YAŞAM ’Ulus markalama’da Türkiye olumlu

’Ulus markalama’da Türkiye olumlu

’Ulus markalama’da Türkiye olumlu

Okunma Süresi: 2 dk

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından 16-17 Aralık tarihlerinde, İstanbul Maslak TİM Gösteri Merkezi’nde düzenlenen "Türkiye Ulus Markalama Forumu", dünyanın dört bir yanından uzman isimleri bir araya getiriyor.

Uzmanlara göre Türkiye, ulus markalamada 5 üzerinden 3,2 oranında olumlu algıya sahip

İSTANBUL (İGFA) - İletişim Başkanlığı'nın organizasyonluğunda TRT World Sunucu Yusuf Erim'in moderatörlüğünde düzenlenen "Dünyada Ulus Markalamada Trendler, Değişim ve Dönüşümler" başlıklı panelde konuşan Bloom Consulting CEO’su Jose Filipe Torres, ulus markalamanın ne olduğunu anlamanın çok önemli olduğuna dikkati çekti.

Ulus markalamada bir ülkeye yönelik algının değiştirilmesinin kritik önemde olduğunu ve bunun nasıl değiştirilebileceğine dair soruların net bir cevabının bulunmadığını vurgulayan Torres, "Ulus markalama, bir ülkenin ya da şehrin adını söylediğinizde onun verdiği hisler ve duygulardır. Mesela Türkiye'nin adını duyduğumda hangi algının akla geldiğidir." ifadesini kullandı.

Bir ülke ile ilgili hislerin, o ülkeyi ziyaret etme oranlarını da etkilediğine dikkati çeken Torres, ulus markalama ile ulus pazarlamanın da ayrı şeyler olduğunun altını çizerek, ulus markalamanın algı, ulus pazarlamanın ise talep yaratma ve bunun üzerinde çalışma ile ilgili olduğunu belirtti.

"TÜRKİYE DENİNCE İSTANBUL AKLA GELİR"

FutureBrand Latin Amerika Direktörü Gustavo Koniszczer ise "Marka dediğimiz şey, hikaye anlamına gelir ve bunu ülkelere veya uluslara uyarladığınızda bunların hikayesinden bahsedersiniz. Her bir ülkenin ya da ulusun kendi hikayesi bulunmaktadır. Mesela Türkiye denince İstanbul akla gelir." dedi.

Hedef kitle için markanın oluşturulması gerektiğini vurgulayan Koniszczer, ulus markalama yapan ülkelerin süreçten kazançlı çıktığını söyledi. Koniszczer, pandemi süreci sonrası ülkelerin etkisi ve gücü ön plana çıktı ve ulus markalamanın önemi arttığını kaydetti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *