Ticaret Bakanlığı 2025 yılı e-ihracat hedefini açıkladı

Ticaret Bakanlığı, ekonomiye olan katkısını artırmayı hedefleyerek bu yıl için e-ihracat hacmini 8 milyar dolar olarak belirledi. Bu hedef, dijital ticaretin önemini vurgulayarak ülke ekonomisine olumlu etkiler sağlayacak ve ihracatı güçlendirecek. Bakanlık, bu adımın Türkiye'nin uluslararası pazardaki rekabet gücünü artıracağını belirtti.

Bakanlık, ihracatçıların e-ticaret aracılığıyla yurt dışı müşterilerine ulaşabilmesi için hazırlanan "E-İhracat Destekleri Hakkında Karar"ın 2022'de yürürlüğe girdiğini duyurdu. Bu kararın amacı, Türkiye'nin e-ihracatının genel ihracat içindeki payını artırmak ve ekonomiye katkısını büyütmek olarak belirlendi.

Hedef 8 Milyar Dolarlık İhracat Hacmi

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, Türkiye'nin e-ihracatının 2022'de 2,2 milyar dolarla yüzde 0,90 olan payının, 2023'te 5 milyar dolara yükselerek yüzde 2,12'ye çıktığı vurgulandı. 2024'te ise bu rakamın 6,4 milyar dolara çıkarak yüzde 2,6'ya ulaştığı belirtildi. Bakanlık, 2025 yılı için hedef olarak 8 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmayı planladığını açıkladı.

Açıklamada, Bakanlığın e-ihracat alanında faaliyet gösteren şirketlere destek olmak amacıyla 320 milyon lira tutarında destek sağladığı belirtildi. Bugüne kadar 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna yönelik desteklerin verildiği ifade edildi.

Bakanlık, e-ihracatı desteklemek adına sektör paydaşlarıyla iş birliği içinde çalışmalarını sürdürüyor. Açıklamada, İslam İşbirliği Teşkilatı üyeleri olan Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Nijerya ve Suudi Arabistan'ın hedef ülkeler listesine eklenerek bu ülkelere yönelik ek destek imkanı sağlandığı belirtildi. Ayrıca, Çin'e yönelik pazar yeri komisyonu desteği ve ABD ile Kanada'da faaliyet gösteren sektörler için desteklerin genişletildiği belirtildi.

E-Kolay İhracat Platformu İhracatçılara Yol Gösteriyor

Bakanlık, ihracatçılara e-ihracat yol haritalarını oluşturmaları konusunda destek olmak amacıyla E-Kolay İhracat Platformu'nu hayata geçirdi. Platform üzerinde, Çin, Rusya ve Latin Amerika'da faaliyet gösteren 18 farklı pazar yeri ile 5 farklı sosyal medya ve arama motoru reklam platformlarına yönelik kılavuzların yayımlandığı belirtildi.

İLGİLİ HABERLER