İstanbul
Parçalı az bulutlu
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8609 %0.2
37,2521 %-0.26
102.717,06 %-1.903
3.228,24 0,39
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Dünyanın ilk elektrikli yük gemisi denize iniyor! İşte menzili

Dünyanın ilk elektrikli yük gemisi denize iniyor! İşte menzili

Dünyanın ilk elektrikli yük gemisi Asahi Tanker denize iniyor. İşte tankerin özellikleri, yapım maliyeti ve sunduğu menzil!

Okunma Süresi: 2 dk

Günümüzde “elektrikli” kavramı akıllara doğrudan otomobilleri getiriyor olsa da, motorsikletten kepçelere kadar elektrik ile çalışan / dönüşümü devam eden birçok araç bulunuyor. Bu ayın sonunda denize inecek olan ilk elektrikli yük gemisi: Japon Asahi Tanker ile bunlara bir yenisi daha eklenecek.

Dünyanın en büyük beşinci karbondioksit yayıcısı olan Japonya, 2050 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşmayı hedeflerken, gemilere güç sağlamak için petrol kullanan küresel denizcilik endüstrisi, sera gazı emisyonlarını azaltma çabalarını hızlandırıyor.

Elektrikli yük gemisi menzili ile kafaları karıştırdı
Asahi Tanker EV projesinin ekip lideri Makoto Sawada, 14 Nisan Perşembe günü gazetecilere verdiği demeçte “Geminin enerji sistemi sıfır karbondioksit, nitrojen oksit (NOx) ve kükürt oksit (SOx) emisyonu elde etmek için tamamen elektriklidir.” ifadelerini kullandı.

Boyutlar: 62 metre uzunluk / 10.30 metre genişlik
Kargo: Ağır yağ
Brüt tonaj: 499 ton
Hız: Yaklaşık 10 knot
Kargo tankı kapasitesi: 1 milyon litre
Motorlar: 2 x 300 kw ana itici / 2 x 68 kw yan itici
Pil kapasitesi: 3.480kWh
3.480 kilovat saat (kWh) pil kapasitesine sahip olan geminin menzili 100 km olarak açıklanırken, yaklaşık 10 knot hızda ilerleyecek. Geminin menzili aşırı düşük görünüyor, ancak ana amacı diğer gemilere yakıt ikmali yapmak olduğu için en azından ilk etapta yeterli olacak.

62 metre uzunluğundaki tankerin batarya kapasitesini daha net bir şekilde anlamak için tipik bir elektrikli araçtaki 100 bataryanın birleşmesi şeklinde düşünebilirsiniz. 1 milyon litre yakıt taşıma kapasitesine sahip olan tanker, rafinelerden Tokyo Körfezi’ndeki büyük tankerlere veya kargo gemilerine yük taşıyacak.

Gelecek yıl ikinci elektrikli tankerin şirket bünyesine katılması beklenirken, tanker Kawasaki’nin ana endüstriyel bölgesine inşa edilen şarj istasyonu ile şarj edilecek. Dünyanın ilk elektrikli tankerinin inşa edilmesi için yaklaşık 13 milyon dolar harcandı. Yani normal bir tankere kıyasla oldukça maliyetli.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *