İstanbul
Kapalı
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6577 %0.08
37,1847 %0.06
104.626,69 %-1.971
3.158,75 0,56
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Metaverse oyun evreni

Metaverse oyun evreni

Global Market Estimates yeni bir pazar araştırması raporu yayınladı. Bu rapora göre 2022 senesinde global metaverse oyun pazarı büyüklüğü 36.81 milyar dolara ulaşıyor. 2027 yılı için beklenen rakam ise 710.21 milyar dolar.

Okunma Süresi: 5 dk

Metaverse’ün aslında başlangıcını da tanımlayan oyun sektörü hayatımızda bundan sonra  daha ne kadar önemli olacak? Bunu anlamak  için geçmişe, oyun sektörünün nasıl başladığına ve yükseldiğine de bakmak lazım. 
Metaverse’ün temelinde Roblox, Fortnite gibi oyun içeren metaların varlığının olması da  sanal dünyaya geçişte, fiziksel ve sanalın birleşiminde, oyun sektörünün ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Hatta Metaverse’ün iyice 
yükselişte olduğu bu dönemde Microsoft’un  oyun şirketi Activision Blizzard’ı 68.7 milyar  dolara satın almasının tesadüf olmadığını düşünüyorum. Şimdi biraz oyun sektörü nasıl  başladı, geçmişten bugüne nasıl ilerledi bir değerlendirmesini yapalım. Dünyada oyun sektörü çok büyük endüstri ve  bu hiçbir yavaşlama belirtisi göstermeden, aksine her geçen gün artarak büyümeye devam  ediyor.

2015 yılında dünya genelinde neredeyse iki milyar video oyuncusu varken, 2021 yılı verilerinde bu rakam 3,24 milyar kişiye çıktı. 2,4  milyar kişi ise mobil oyun oynadı. Mobil oyunlar  sosyal medya ve alışveriş uygulamalarından  sonraki en popüler 3. uygulama olarak hayatımızın merkezinde yer alıyor. VR kulaklıklar ve diğer eller serbest cihazlara yönelik talebin  artması, oyunların popülaritesinin hızla çoğalması, popüler oyunların artan kullanıcı tabanı  ve oyuncular tarafından sektör içerisinde artan  harcamalar, oyun pazarının büyümesini hızlandırması beklenen bazı önemli faktörler arasında yer alıyor.

Gerek rakamlarla gerek deneyimlerle de gördüğümüz gibi günümüzde oyun deyince metaverse evrenini göz ardı etmek mümkün değil.  Metaverse’ü dünya çapındaki kullanıcıların  etkileşimde bulunmaları ve sosyalleşmeleri  için tasarlanmış sanal bir dünya gibi düşünebiliriz. VR, AR gibi dijital teknolojileri ve video  konferans, kripto para birimleri, oyunlar, sosyal  medya ve canlı akış gibi diğer teknolojileri birleştiren bu sanal evren her geçen gün daha da büyüyor. 

Metaverse projelerini oluşturan şirketler, Metaverse’in güçlü sürümlerini geliştirmek için  3B yeniden yapılandırma, artırılmış gerçeklik,  sanal gerçeklik, IoT, yapay zeka ve blok zinciri  gibi önde gelen teknolojilerden yararlanıyorlar. Oyun pazarı da bu evrende ciddi bir yükseliş gösteriyor. Öyle ki, oyun pazarında küresel Metaverse 2021’de 19.3 Milyar dolar değerindeyken, 2022 öngörüsü 36.81 milyar doları buldu,  2030’a kadar olan dönemde 800 milyar doların  üzerine çıkması bekleniyor.  Metaverse’i bir çok farklı sektör benimsiyor  olsa da, aslında oyun endüstrisi Metaverse’in  tüm avantajlarından yararlanmak için diğer tüm sektörlerden daha önce harekete geçti. 

Önceleri çok oyunculu oyunlar gibi diğer çevrimiçi oyun türleriyle ilgilenen oyuncular, ilgilerini hızla Metaverse’e kaydırdılar. Şirketler de  her kullanıcılarına gelişmiş oyun deneyimleri  sunmak için sürekli olarak dijital olarak sürükleyici platformlar geliştirmeye odaklanıyor.

Metaverse Evrenindeki Oyun Platformlarının Cazibesi Nereden Geliyor?

Metaverse’in kalıcı doğası oyuncuları en çok  cezbeden yanı. Oyunseverler Metaverse platformunda oyun oynarken gerçeğe yakın bir  deneyim yaşayabiliyorlar, diğer oyuncularla  etkileşime girebiliyor, oyun içi varlıkları takas  edebiliyor ve hatta dokunsal eldivenler ve ceketler kullanarak fiziksel bir dokunma hissi  yaşayabiliyorlar. Oyuncular NFT’ler aracılığıyla  Metaverse’deki sanal varlıklarını satarak gerçek para da kazanabiliyorlar. Hepsinin ötesinde o an oyun platformunda değilken de, oyunun başından kalktıklarında da  metaverse evrenindeki oyunlarında var olmaya devam ediyorlar. 

Metaverse evreninde oyuncu olmak

Metaverse oyunları, oyuncuların sanal oyun  öğeleri kazanmalarına ve bunları gerçek para  kazanmak için satmalarına olanak tanıyan oyna-kazan konseptine dayanıyor. Metaverse oyunlarındaki karakterler, oyuncuların kendi oluşturdukları avatarlarıyla gerçek 
kimliklerin sanal temsili ile yaratılıyor. Bu karakterler Metaverse’de de tam olarak insanların gerçek dünyada yaşadıkları gibi yaşıyorlar. Oyuncular oyunlarına sosyal medyadaki arkadaşlarını da davet edebiliyorlar, Metaverse  içindeki diğer tüm oyuncularla etkileşime girebiliyorlar ve birlikte oyunların keyfini çıkarmak  için işbirliği yapabiliyorlar. Metaverse, daha gerçekçi bir deneyim yaratmak için AR ve VR teknolojilerini kullandığından, oyuncular tam olarak gerçek dünyada  hissettikleri gibi gerçekçi bir deneyim yaşayabiliyorlar. Metaverse oyun platformları da  birlikte çalışabiliyor ve bu sayede oyuncuların  oyun öğelerini bir alandan diğerine taşımasına olanak tanıyor. Metaverse henüz yolun başında gibi görünse  de birçok şirket yeni nesil oyun platformlarını  piyasaya sürdü. 2006 yılında henüz bu evrenin  bahsi bile geçmezken piyasaya sürülen Roblox,  bugün günde ortalama 45 milyon kişiye ev sahipliği yapıyor. 2017 yılında Epic Games tarafından piyasaya çıkarılan Fortnite bugünlerde  kullanıcıların dans partilerine ve sanal müzik  konserlerine katılabilecekleri bir dijital etkinlik  mekanına dönüştü bile. Bugünlerde Axie Infinity, Decentraland ve  Sandbox, Alien Worlds, Illuvium, Chain of Alliance, Krystopia, Prospectors, Farmers World,  My Neighbor Alice Metaverse’deki en iyi 10  oyun arasında yer alıyor.  Sizler ben de bu oyun evreninde yer almak  istiyorum diyorsanız tek ihtiyacınız olan iyi bir  internet bağlantısı, bir sanal gerçeklik kulaklığı,  kulaklığınızı bağlayabileceğiniz bir bilgisayar ya  da telefon. Bunlarla metaverse’deki oyun dünyasına adım atabilirsiniz. Ama ben kripto para  birimleri veya dijital para kullanımını içeren  metaverse oyunları oynamak istiyorsanız bir  blockchain cüzdanına da ihtiyacınız olacağını  unutmayın. Microsoft ve Facebook gibi büyük teknoloji devleri benzersiz Metaverse projeleriyle geliyor.  Sizler de çok da uzak olmayan bir gelecekte  Metaverse’in çok daha gelişmiş bir sürümünü  deneyimlemeye hazırlanın.

Kaynak: Ekonomi Dünya

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *