İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK EKONOMİ Tarlayla market farkı 4 kata ulaştı!

Tarlayla market farkı 4 kata ulaştı!

Temmuzda üretici ile market arasındaki fiyat farkı 4 kata yaklaştı. Üreticide 1 lira 22 kuruş olan patlıcan markette 4 lira 38 kuruşa çıktı.

1 lira 40 kuruş olan salatalık 4 lira 43 kuruşa, 1 lira 41 kuruş olan kabak 4 lira 31 kuruşa, 4 lira 35 kuruş olan nohut 13 lira 7 kuruşa ve 60 kuruş olan maydanoz 1 lira 80 kuruşa satılıyor. 

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar, patlıcanın 3.6 kat, salatalığın 3.2, kabağın 3.1, nohut ve maydanozun ise 3 kat fazlaya tüketiciye satıldığını söyledi. Üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 259.02 ile patlıcanda görüldüğünü belirten Bayraktar, şunları vurguladı:

"Patlıcanı, yüzde 216.43 ile salatalık, yüzde 205.67 ile kabak, yüzde 200.46 ile nohut ve yüzde 200 maydanoz ile takip ediyor." Temmuzda markette 26, üreticide 17 üründe fiyat artışının gerçekleştiğini söyleyen Bayraktar, "Markette 9, üreticide 9 üründe fiyat düşüşü gerçekleşti. Market ve üreticide 7 üründe fiyat değişmedi. Fiyatı en fazla artan ürün markette karpuz, üreticide kuru soğan; fiyatı en fazla düşen ürün markette çilek ve üreticide ise patates oldu" diye konuştu.

SOĞANDA KURAKLIK ETKİSİ

Temmuzda markette en fazla fiyat artışının yüzde 57.33 ile karpuzda görüldüğünü bildiren Bayraktar, en fazla fiyat düşüşünün yüzde 16.61 ile çilekte yaşandığını söyledi.
Üreticide fiyatı en fazla düşen ürün yüzde 32.9 ile patates, en fazla fiyatı artan ise yüzde 290.24 ile kuru soğan. Patates, maydanoz, şeftalide fiyat düşüşünün hasadın yoğunlaşmasından kaynaklandığına işaret eden Bayraktar, kuru soğandaki artışın ise kuraklıktan dolayı yeterli ürün olmaması ve talepteki artış nedeniyle gerçekleştiğine değindi.

KURAKLIK VE GIDA GÜVENLIĞI UYARISI

ŞEMSİ Bayraktar, kuraklığın bu yıl gündemin birinci maddesi olduğunu, bu afetin öneminin artarak süreceğini ifade etti. Kuraklık riskine karşı bilimsel, ciddi ve kalıcı önlemler alınmaz ve yeterli üretim sağlanamazsa kısa zamanda gıda güvencesinden bahsedilemeyeceği uyarısında bulunan TZOB Başkanı Bayraktar, "Devam eden salgın riski sürecine bir de kuraklık riskini eklediğimizde, gelecek yıllarda gıda riskinin çok daha büyük boyutlarda olacağını söyleyebiliriz" diye konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *