İstanbul
Rain and snow
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,4592 %0.37
38,1983 %-0.2
96.554,49 %-1.969
3.438,13 0,27
Ara
Muhalif. GÜNDEM Galataport ve peşinden gelenler; MSGSÜ Fındıklı Kampüsü

Galataport ve peşinden gelenler; MSGSÜ Fındıklı Kampüsü

Okunma Süresi: 2 dk

“ İstanbul’ un göz kamaştıran limanındayız. Burası, muhakkak dünyanın en güzel yeri. Hareketli ve yemyeşil ufukları, boyalı evleri, son derece zarif camileri, kurşun kaplamalı minareleri ile İstanbul, insana sadece güzel fikirler tatlı hayaller ilham eder.  “    Gérard de Nerval, 1843

Galataport’un ne kadar önemli bir konuma sahip olduğunu anlayabilmek için bu şekilde bir giriş yapmak iyi olur diye düşündüm.

İstanbul’un çiçeği burnunda projesi Galataport yaklaşık bir yıl önce açılışını yaptı. 1.8 milyar Usd yatırım maliyeti, 1.2 km sahil uzunluğuna sahip projede yeme-içme alanları, ofis alanları, dünyanın en lüks otellerinden birisi ve İstanbul Modern ile Resim ve Heykel Müzesi bulunuyor. Projenin toplam inşaat alanı yaklaşık 400 000 m2.  Bu alanın, 53 adet futbol sahası büyüklüğünde olduğunu söylersek gözümüzde daha iyi canlandırabiliriz.

Dünyanın en büyük kruvaziyer limanlarından biri olan Galataport, çok sayıda turist bekleyen, çok pahalı ve en son teknolojinin kullanıldığı bir liman. Öyle ki, dünyada ilk defa kullanılan bir teknolojiyle yolcu limanı yeraltına alınarak, yolcular için geçici gümrük alanı oluşturulduğunda sahil şeridinin kapatılmaması sağlanıyor.

Galataport’un ihale sürecini özet geçecek olursak; Türkiye Denizcilik İşletmelerinin açtığı ilk ihale 2005 yılında Sami Ofer ve ortaklarına, ikinci ve inşaat süreci tamamlanan 2013 tarihli ihale ise yap-işlet-devret modeli ile Doğuş ve Bilgili Holding ortaklığındaki şirkete veriliyor. İlk ihaleden itibaren çeşitli hukuki itirazlar, yapılan plan değişikleri, iptaller, onaylar, kanun ilaveleri derken inşaatına başlanarak nihayet geçtiğimiz yıl açılıyor. İptal edilen ilk ihale ve ikinci ihale arasında bazı farklılıklar da var. İlk ihalede 49 yıl olan kiralama süresi ikincide 30 yıla düşerken, inşaat alanı % 25 oranında düşüyor.

Pek çok şairin, yazarın, seyyahın tarih boyunca, büyülenmiş bir şekilde bahsettiği bir liman bölgesinde dönüşümün nasıl olacağı, ilgili herkes tarafından çok merak edildi. Yapım sürecinde, inşaat için kullanılan betonların çevredeki tarihi binalara zarar verdiği, şu anda liman için kullanılan teknolojinin yarattığı titreşimlerle, tarihi eserlerin çok ciddi zarar göreceği uzmanlarca defalarca açıklandı.

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *