İstanbul
Hafif yağmur
11°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6389 %-0.03
37,2542 %0.25
104.723,01 %0.309
3.157,96 -0,05
Ara
Muhalif. GÜNDEM Üniversiteler, markalar ve tanıtım stratejileri üstüne-1

Üniversiteler, markalar ve tanıtım stratejileri üstüne-1

Okunma Süresi: 2 dk

Değişik zamanlarda değişik üniversitelerin tanıtım ilanlarını, öğrenci çekmek için kullandıkları medya yöntemlerini izledim.. Gerçekten de bu uygulamalar ülkede tanıtımın, tanıtımcıların, marka yönetenlerin ve üniversitelerde bu işle görevli-genellikle kurucu işadamları, rektörler ve ara sıra da  dekan veya öğretim üyelerinin-tanıtma konusundaki bilgi ve becerilerini de görmemiz için bir fırsat oldu bu.

Şunu önceden belirteyim, Türkiye’de hiç bir kamu, özel, ve vakıf üniversitesi  ile ilişkimiz, bağımız yok. Türkiye’de bir üniversitede verdiğim son ders 2002 yılında Boğaziçi İşletme Fakültesinde bir yaz dersi idi.

Profesyonel ve kişisel düzeyde çok arkadaşım var, beraber araştırma yaptığımız, kitap yazdığımız meslektaşlarımız var. Ama hiç bir üniversite ile resmi veya resmi olmayan bir ilişkimiz yok. Gerçi bir özel üniversitenin eski politikacı eski rektörü bizim haberimiz olmadan ismimizi MBA reklamlarında kullanmıştı sanki ders veriyormuşuz gibi. Bunun mesleki etik ve iş ahlakı yönünden ne anlama geldiğini yorumlamaya gerek görmüyoruz. 

Gelelim gözlemlediğimiz ve kafamızda oluşan algılara bakarak bazı notları yazmaya.

1-Rekabet için iki yol vardır. Ya çok ucuza mal/hizmet satarsınız ya da çok farklı bir ürün/hizmet üretir veya bunun algılamasını yaratırsınız.

Türkiye’deki üniversite reklamları ve tanıtımları biribirinin kopyası gibi. Fakülteler sıralanıyor. Burslar veriliyor. Bunların birini diğerlerinden ayırmak çok güç. Öğrencinin nasıl karar vereceğini düşünen yok.

2-Türkiye’de ciddi anlamda ilk üniversite sıralamasını HaberTürk gazetesi verdi. TürEdu isimli bir kuruluşa yaptırılan araştırma ve sıralama ülkedeki ilk 10 üniversitenin 15 bölümünü ele aldı. Bu sıralamada ülkenin en seçkin kuruluşları yer aldı; objektif ölçütler uygulanarak ve bir anlamda uluslararası alanda yapılan standartlara uygun sayılacak yöntemler kullanılarak. Ülkede gerçekten de bu alandaki ilk kapsamlı bir çalışma. Habertürk’ü kutlamak gerek...

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *