İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,6319 %0.17
36,8995 %-0.5
102.528,54 %-5.099
3.120,12 0,67
Ara
Muhalif. GÜNDEM Kuru Otlar Üstüne

Kuru Otlar Üstüne

Haldun Armağan yazdı: Kuru Otlar Üstüne

Öğretmenlik, taşrada memuriyet, sıkışmışlık, kendi gibi olmak veya olmamak; kısaca hayatın ta kendisi, Kuru Otlar Üstüne’de birebir karşılığını buluyor. Nuri Bilge Ceylan’ın bu filminde dramatik yapı, olaylardan değil karakterlerin iç yolculuğundan, söylenmemiş sözlerinden ve yerine göre tavır almalarından besleniyor. Hem mecazi hem gerçek anlamda “zorunlu hizmeti” tamamlayıp başladığı yere dönmeyi hayal edenlerin dünyasını anlatan Kuru Otlar Üstüne filminin açılış gününden itibaren kapalı gişe oynadığını görmek şahane bir duygu.

Doğa şartları ve iklimlerin oyuncu gibi kullanıldığı “Kuru Otlar Üstüne” hikaye ve kurgusuyla seyirciyi klasik izleme alışkanlıklarının dışına çıkarıyor. İyi ve kötü, kurtarılan ve kahraman yok; Samet, Nuray ve tüm diğer karakterlerle birlikte her birinin mükemmel yazılmış diyalogları eşliğinde iç yolculuklara tanıklık etme sözkonusu. Tarih bana umut etmenin yorgunluğunu çağrıştırıyor diyen Samet’in karşısına idealist ve hayatın sunduğu yılgınlığa karşı kararlı duruşunu korumuş Nuray karakterini yerleştiren Nuri Bilge Ceylan müthiş bir düşünsel derinlik sunuyor. Kuru Otlar Üzerine senaryosu başlı başına bir tez konusu olabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *