İstanbul
Rain and snow
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,9902 %0.22
37,4235 %0
96.417,40 %-0.464
3.302,84 0,20
Ara
Muhalif. HABERLER 'Influencer’ işbirliğiyle pazarlama dünyadaki ticaretin yüzde 16’sını oluşturuyor

'Influencer’ işbirliğiyle pazarlama dünyadaki ticaretin yüzde 16’sını oluşturuyor

'Influencer’ işbirliğiyle pazarlama dünyadaki ticaretin yüzde 16’sını oluşturuyor

Okunma Süresi: 4 dk

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen İçerikle Pazarlama Konferansı, “Etkileyici Pazarlama/Influencer Marketing” başlığı ile santralistanbul Kampüsü’nde gerçekleşti. Havas İstanbul CEO’su Dr. Cüneyt Devrim, “Influencerlarla yapılan pazarlama işbirlikleri, dünyadaki ticaretin yüzde 16’sını oluşturuyor ve yaklaşık 12 milyar dolarlık bir pazar payına sahip” dedi

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen “İçerikle Pazarlama Konferansı” santralistanbul Kampüsü’nde gerçekleşti. “Etkileyici Pazarlama/ Influencer Marketing”  başlığı ile düzenlenen konferansa akademisyenler, sektör temsilcileri ve öğrenciler katıldı.

Konferansta, BİLGİ İletişim Fakültesi İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Bengi Özçelik, Havas İstanbul CEO’su Dr. Cüneyt Devrim, Sabancı Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Akpınar Uysal, Mutatis Mutandis & Triber Kurucu Ortağı Dr. Suphi Sarıgöllü ile influencer, editör ve çevirmen Hande Birsay popüler pazarlama tekniği olan “influencer marketing” konusunu ele aldı ve bu alanda geliştirilebilecek stratejileri değerlendirdi.

Havas İstanbul CEOsu Dr. Cüneyt Devrim, “Sosyal Medya Etkileyicileri ile İşbirliği Modeli” başlıklı sunumunda bir pazarlama stratejisi olarak ‘influencer kullanımı’nı değerlendirdi. Dijitalleşmenin etkisiyle yükselen e-ticarette, sosyal medya etkileyicilerinin gücünden bahseden Devrim, “Influencerlarla yani sosyal medya etkileyicileriyle yapılan pazarlama işbirlikleri, dünyada ticaretin yüzde 16’sını oluşturuyor ve yaklaşık 12 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne sahip. Bu pazarlama modeliyle satıcı ön yatırım maliyeti olmadan neredeyse sıfır riskli bir kazanım elde ediyor” dedi.

'Güven duygusu satın almayı tetikliyor’

“Sosyal Medya Etkileyicilerinde Etik” başlıklı sunumuyla Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Akpınar Uysal, influencerlar ve takipçileri arasındaki parasosyal ilişkiyi değerlendirdi. Akpınar Uysal, “İnfluencerlarla takipleşme ve etkileşimde kalma bir süre sonra parasosyal bir ilişkiye evriliyor. Takipçiler, takip edilen kişiyi arkadaşı gibi görüyor. İnsanların ‘Kardeşimden daha çok güveniyorum’ dediği influencerlar var. Parasosyal ilişkide güven bağı çok önemli. Oluşturulan güven bağı satın alma eylemine dönüşüyor. Bu da pazarlama dünyasını büyük ölçüde değiştiren bir ekosistem” diyor.

Influencer, editör ve çevirmen Hande Birsay ise “Mükemmel influencerlık beni teğet geçti!” başlıklı söyleşide sosyal medya etkileyicisi olarak kendi deneyimlerinden bahsetti.   Sosyal medyada gösterilen mükemmel hayatların gerçeği yansıtmadığını belirten Birsay, ”Kimsenin hayatı sosyal medyada göründüğü gibi mükemmel değil, bunu paylaşmak ve insanlara yalnız olmadıklarını gösterebilmek için bu yola girdim. İronik bir üslupla mükemmel sosyal medya annelerini eleştiriyorum. Her zaman özgün ve doğal içerikler takipçilerin ilgisini çekiyor” dedi.

'Takipçi kendine benzeyen kişiyi takip ediyor’

BİLGİ İletişim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi  Ayşe Bengi Özçelik, “Tüketici – Etkileyici – Marka Üçgeninde Neler Oluyor” başlıklı sunumunda, “İnsanların bilinç düzeyi arttı. Eskiden markaların tüketiciye sunduğu tek taraflı iletişim, artık çift taraflı. Hatta neredeyse sadece tüketiciden markaya gelen tarafa doğru süreç dönmeye başladı. Çünkü müşteri artık ‘Bu sistemde kim para kazanıyor, hangi koşullarda bu reklamı görüyor’ vs. gibi sistemi iyi biliyor. Bu markalar açısından işleri zorlaştırıyor. Markalar satış kampanyası için yeni yüzler bulmaya ihtiyaç duyuyor. Markaların ‘Hangi ünlüyü kullanmalıyım’ sorusu da değişti. Ürün ile reklam yüzünün uyumu ön plana çıktı. Sosyal medya artık kendi ünlülerini yarattı. Takipçi kendine benzeyen kişiyi takip ediyor. O kişiye baktığında onunla aynı yaşlarda, aynı fiziksel ölçülerde olmak istiyor, hayatını örnek alıyor. ‘O bu ceketi giyiyorsa ben de bu ceketi giymeliyim çünkü onun gibi olmak istiyorum’ diye düşünüyor” dedi.

Mutatis Mutandis & Triber Kurucu Ortağı Dr. Suphi Sarıgöllü ise, “Etkileyiciler, Kişisel markaları ve Takipçilerinden Gelir Kazandıkları Modeller” başlıklı sunumunda,  “Araştırmalara göre influencer yoluyla pazarlamaya 1 dolar harcadığınızda ortalama 6 dolar geri alıyorsunuz. İlerleyen dönemde influencer ve içerik üreten kişilerle markalar daha etkin işbirlikleri gerçekleştirecek ve farklı denklemler görebileceğimizi düşünüyorum” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *