İstanbul
Hafif yağmur
20°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,6753 %0.09
40,0531 %0.19
3.516,44 % -0,05
84.360,00 %0.066
Ara
Muhalif. HABERLER E-ihracatta tekstil başı çekiyor

E-ihracatta tekstil başı çekiyor

E-ihracatta tekstil başı çekiyor

Okunma Süresi: 2 dk

2023 yılında birçok firma, gelirlerini enflasyon üstünde artırabilmek ve dolarla getiri sağlayabilmek adına e-ihracata yöneldi. TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, önceki yıla göre e-ihracata yönelen firma sayısında yaklaşık yüzde 20 ile 30 arasında bir artış olduğunu kaydetti.

İSTANBUL (İGFA) - TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ihracata yönelen işletme sayısının arttığına dikkat çekerek, Almanya, Amerika, İtalya ve Birleşik Krallık pazarlarının KOBİ’ler için oldukça umut vaat ettiğini ve en çok satılan ürünlerin başında tekstilin geldiğini açıkladı.

EN ÇOK SATILAN ÜRÜN TEKSTİL

Türkiye’nin özellikle tekstil konusunda civardaki ülkelere göre kendini oldukça geliştirmiş bir konumda olduğunu da sözlerine ekleyen Özkara, ihracat yapılan ülkelerin en başında Almanya gelirken, Amerika, İtalya ve Birleşik Krallık pazarları da KOBİ’ler için oldukça umut vaat ettiğini söyledi.

Türkiye'den yurt dışına e- ihracat yolu ile en çok satılan ürünlerin başında tekstil ürünleri geldiğini belirten Seyhun Ökzara, "Tekstil ürünlerinin satışının bu kadar fazla olmasının en büyük sebeplerinden birisi ülkemizde üretilen ürünlerin oldukça kaliteli ve daha az maliyetli olması" dedi.

Mikro ihracatçıya yapılan vergi muafiyetlerinin e-ihracata etkisini de değerlendiren Özkara, “Bu konuda KOBİ'lere verilen destekler gerçekten değerli. Bugün baktığımızda KOBİ’ler birçok masraf ve giderle mücadele etmek durumundalar Özellikle bu alanlarda yapılan teşvikler KOBİ'lerin daha fazla gelişebilmelerine imkan tanıyor. Dolayısıyla da hem e-ticarette hem de ihracatta başarılı olan KOBİ’lerin sayısı da artmış oluyor.” diye konuştu.

Yorumlar
Aşağıdaki görselde işlemin sonucu kaçtır?
Captcha Image
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *