İstanbul
Parçalı az bulutlu
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8672 %0.21
37,2194 %-0.33
102.740,88 %-2.593
3.228,55 0,40
Ara
Muhalif. HABERLER Türk moda endüstrisi İtalya’ya ihracatını 1 milyar dolara çıkaracak

Türk moda endüstrisi İtalya’ya ihracatını 1 milyar dolara çıkaracak

Türk moda endüstrisi İtalya’ya ihracatını 1 milyar dolara çıkaracak

Okunma Süresi: 3 dk

2022 yılında 823 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiği yıllık 20 milyar dolara yakın hazırgiyim ithal eden İtalya’ya ihracatını 1 milyar dolara taşıyacak.

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), 6-9 Mart 2023 tarihleri arasında Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle İzmir İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle Türkiye’nin önemli ticaret ortaklarından İtalya'ya yönelik İtalya Alım Heyeti organize etti.

İtalya’da ünlü markalar tasarım yönümüzü takdir ediyor

Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, İtalya’nın 2022 yılı 11 aylık dönemde toplam 19,4 milyar dolar hazırgiyim ithalatı bulunduğunu açıkladı.

“Türkiye, İtalya’nın 20 milyar dolara yakın ithalatından aldığı yüzde 4,2 pay ile en büyük 7’inci tedarikçisi konumunda. Türkiye geneli İtalya’ya hazırgiyim ihracatımız 2022 yılında yüzde 23 artarak 823 milyon dolar olarak gerçekleşti. Aynı zamanda ülkemizin de en büyük 7’inci pazarı. Ege Bölgesinin ise 2022 yılında yüzde 27 artışla 92 milyon dolarla en büyük 5’inci ticaret ortağı. İtalya Alım Heyeti organizasyonumuzda görüşmelere 33 imalatçı üye firma katılım sağlarken, İtalya’dan 9 alıcı yer aldı. Yaklaşık 200 ikili görüşme gerçekleşti. Aynı zamanda İtalyan alıcılar, firmalarımızın tesislerini de ziyaret etti. İtalya ile Türkiye’nin benzerlikleri çok. İtalya’da ünlü markalar bizden çok fazla alım yapıyor, tasarım yönümüzü de takdir ediyorlar. Kısa sürede ülkemizin İtalya pazarından aldığı payı artırmayı ve ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz.”

Hollanda ve ABD gündemde

EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, “İtalya alım heyetinin firmalarımız açısından başarılı geçmesi bizleri mutlu etti. Birlik olarak dünyadaki resesyondan etkilenmemek için geleneksel olarak en güçlü pazarımız Avrupa ve hedef pazarımız ABD üzerine agresif bir pazarlama stratejisi kurguluyoruz. Sektörün önde gelen fuarları PV Manufacturing Paris ve Munich Fabric Start the Source fuarlarına milli katılım organizasyonu düzenledik. Temmuz ayında bu fuarların ikinci edisyonlarına da katılacağız. Ocak ayında PV Manufacturing New York fuarına ilk kez milli katılım yaptık. Temmuz ayında bu fuara da ikinci kez katılım sağlayacağız. Yine önemli pazarlarımızdan Hollanda’ya yönelik bir sektörel ticaret heyeti düzenlenmesine yönelik çalışmalarımız sürüyor. Sonbaharda ise ABD Sektörel Ticaret Heyeti organize etmeyi planlıyoruz.” dedi.

Türkiye, hazırgiyim kategorisinde dünyanın en önemli tedarikçileri arasında ikinci sırada

İzmir İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Denetim Kurulu Üyesi Şahika Aşkıner, “Just Style’ın yaptığı araştırmaya göre Türkiye, hazırgiyim kategorisinde dünyanın en önemli tedarikçileri arasında ikinci sırada yer alıyor. Bunun nedeni ülkemizin fiyat-tarife avantajı, sürdürülebilirlik ve izlenebilirlik, üretim kalitesi, verimlilik, teslim süresi, güvenilirlik, katma değerli ürünler üretme yeteneği, sipariş miktarının esnekliği ve Avrupa ülkeleri için pazara yakınlık kategorilerinde rakiplerine üstünlük sağlamasıdır. Daha önce Türkiye ile iş ilişkisinde bulunmuş katılımcılarımız ülkemizin avantajlarının zaten farkındalar. Ege İhracatçı Birlikleri’nin İzmir İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası ile ortak olarak 2006, 2008, 2010 ve 2011 yıllarında gerçekleştirdiği İtalyan Alıcılar ile B2B organizasyonlarına 41 İtalyan firma katıldı. Katılımcılar arasında Prada, Giorgio Armani, Coin, Rifle, Miroglio, Gilmar, Monnalisa, Mafrat, Zegna gibi önemli isimler bulunuyordu.” diye konuştu.   

 

Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *