İstanbul
Hafif kar yağışlı
4°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
36,4592 %0.37
38,1983 %-0.2
95.112,00 %-3.237
3.438,13 0,27
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Pandemide, hızla büyüyen sektör

Pandemide, hızla büyüyen sektör

Kapanmanın yarattığı ekonomik baskıyı fırsata çeviren sektörler kazandırmaya devam ediyor. 

Okunma Süresi: 3 dk

Lojistik sektörü 520 milyar TL’ye ulaşan hacmi ile, pandeminin tepe noktasını gördüğümüz 2021’in ilk altı ayında büyümesini sürdürdü. Lojistiğin alt kollarından biri olan kargo sektörünün bu süreçte 100 bin kişiyi istihdam ettiği düşünülüyor. 
Kargo sektörünün temsilcileri “Pandeminin yarattığı kapanma durumunun dijital alışverişin artacağını   ön gördürdüklerini, bu yüzden müşteri portföyünü genişlettiklerini, 2021’in ilk altı ayında yüzde 150 büyüyerek araç sayılarını mevcudun iki katına çıkardıklarını belirttiler. Taşınan aylık paket sayısı 600 binlerden 1,5 milyon seviyesine kadar ulaştığını gördüklerini, şimdi normalleşmeyle perakende sektörünün toparlanmaya başladığını ifade ettiler. 

COVID-19 küresel salgını tam kapanma gerçeğiyle ekonomiyi dönüşüme zorladı.

Tam kapanma ve kısıtlamaların yarattığı ekonomik baskıyı fırsata çeviren sektörler ise büyümeye ve kazandırmaya devam ediyor. 
Hacmi 520 milyar TL’ye ulaşan lojistik sektörü krizi fırsata çeviren sektörlerin başında geliyor. Lojistik sektörünün içerisinde önemli bir yer tutan kargo sektörü pandemide 100 bin kişiye istihdam sağlayarak iş kaybına uğrayan diğer sektörlerin açığını kapattı. 


Kurban Bayramı’yla birlikte perakende sektörü toparlanmış oldu.
Normalleşme adımlarının atılmasıyla tüketicinin perakende satışa yöneldi. Bir yılı aşkın süredir devam eden kısıtlama uygulamaları tüketiciyi dijital mecralardan alışverişe mecbur bıraktı. Ancak normalleşmeyle satın alma davranışı perakende sektörüne yöneldi. Geçtiğimiz Kurban Bayramı’nda taşınan ürünlerin hacmine bakıldığında, perakende sektörünün son 2 yılın en iyi seviyesinde olduğu görüldü. Bayram öncesi ve sonrasında perakende gönderimlerini destekleyebilmek için araç ve personel takviyesi yapıldığını belirten sektör yetkilileri, özellikle yoğunluğun arttığı bu dönemde yüzde 100 müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için çalıştıklarını, bu noktada kurum ve kişilere özel, ihtiyaç odaklı butik hizmet modeli uyguladıklarını da ifade ettiler.


Sektör büyümeye devam edecek
Alışverişte dijitalizasyonun toplumun her kesimine yayıldığını, normalleşmeyle ise perakende satışların eski seviyelerine geldiğini söyleyen sektör uzmanları, İnternet alışverişi pandemi öncesinde şüpheyle yaklaşılan, toplumun önemli bir kesimi tarafından tercih edilmeyen bir tüketim şekliydi. Pandemi bu yöndeki şüpheleri kırarak, internet alışverişini zoraki de olsa arttırdı. Bugün ise normalleşmeyle perakende sektörünün toparlanmaya başladığını görüyoruz. Tüketim ne yolla gerçekleşirse, gerçekleşsin lojistiği, (ürünün istenilen yere varması) hep arka planda kalan ancak en önemli maddelerden biri olmaya devam edecek. Üretmeye ve tüketmeye devam ettikçe ürünleri gideceği yere ulaştıracağız. Lojistik sektörü 520 milyar TL’lik devasa bir hacme sahip. Bu hacmin ve istihdamın artmaya devam edeceğini belirttiler.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *