İstanbul
Hafif yağmur
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,9105 %-0.08
37,4542 %0.24
97.423,91 %-1.832
3.316,80 0,93
Ara
Muhalif. YAŞAM ’Eğitimle Yeniden Buluşma’ projesi tanıtıldı

’Eğitimle Yeniden Buluşma’ projesi tanıtıldı

’Eğitimle Yeniden Buluşma’ projesi tanıtıldı

Okunma Süresi: 3 dk

Eğitim sisteminde kaydı bulunmayan öğrencilerin takip sistemiyle eğitime dâhil edilmesi amacıyla düzenlenen "Eğitimle Yeniden Buluşma" projesinin tanıtım töreni, Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer'in katılımıyla gerçekleştirildi.

ANKARA (İGFA) - Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Gölbaşı Mogan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Otelinde düzenlenen törendeki konuşmasında ülkelerin beşeri sermayesini artırmada en önemli enstrümanın eğitim olduğuna dikkati çekerek, 2000'li yıllara bakıldığında okullaşma oranlarının beş yaşta yüzde 11, ortaöğretimde yüzde 44, yükseköğretimde ise yüzde 14 olduğunu hatırlattı.

Bu verinin 2000'li yıllarda Türkiye'nin insan kaynağını çok verimli bir şekilde kullanamadığına işaret ettiğini anlatan Özer,  "Son yirmi yılda 3 önemli adım atılıyor. Birincisi, fiziki yatırım. Tüm illerimizde, ilçelerimizde bu ülkenin evlatlarının okul öncesinden yükseköğretime tüm kademelerde eğitime erişebilmesi için devasa derslikler, okullar yapılıyor. 2000'li yıllarda tüm eğitim sisteminde 300 bin  derslik varken bugün 857 bin civarında dersliğimiz var." dedi.

Bir diğer konunun eğitimde uygulanan sosyal politikalar olduğunun altını çizen Bakan Özer, sosyoekonomik olarak dezavantajlı ailelerin çocuklarının eğitimle buluşabilmesi için şartlı eğitim yardımları, pansiyonlar, taşımalı eğitim, ücretsiz yemek, ücretsiz ders kitapları gibi uygulamalar için son yirmi yılda 525 milyar liralık bütçe kullanıldığını anlattı. Üçüncü önemli adımın başörtüsü yasağı, katsayı uygulaması gibi eğitimin önünde engel oluşturan antidemokratik uygulamaların kaldırılması olduğunu ifade eden Özer, son yirmi yılda toplumsal taleplere çok daha duyarlı bir eğitim sistemi ortaya konulduğunu anlattı.

"Okul öncesi ile ilgili tüm problemi son bir yıl içinde çözmüş olduk." diyen Özer, gelinen noktada iki başlıkta ihtiyacın bulunduğunu belirterek "Birincisi, mevcut öğrencilerin devamsızlık ve terk oranlarını kontrol altına almak. İkincisi de kayıt dışı öğrencilerimizi mutlaka eğitim sistemine dâhil etmek. Bugün bunun için buradayız. Tek bir öğrencimizi bile dışarıda bırakmadan inşallah eğitim sistemine dâhil edeceğiz." dedi.   "HEDEFİMİZ, ORTAÖĞRETİMDEKİ OKULLAŞMA ORANINI ÜÇ AYDA YÜZDE 99'A ÇIKARMAK"

Özer şöyle devam etti: "Hedefimiz, üç ay içinde ortaöğretimdeki okullaşma oranının yüzde 95'ten yüzde 99'a çıkarmak. Bugün burada ilkokul, ortaokul ve lisedeki kayıt dışı öğrenci sayısı 9 bin ve üzeri olan sekiz ilimiz var: İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Konya, Şanlıurfa, Gaziantep ve Diyarbakır. İnşallah, sizlerle el birliği yaparak tek tek tüm öğrencilerimize ulaşıp mart ayının sonunda eğitimin tüm kademelerindeki okullaşma oranlarını yüzde 99'a ulaştıracağız. Öğrencilerimizin tek tek adreslerine ulaşacağız, ailelerini dinleyeceğiz. Çocuklarınızın sorunlarını dinleyeceğiz ve onlar için en uygun çözüm neyse onu üreterek eğitim sistemimize dâhil edeceğiz. Türkiye yüzyılında ilk kez eğitimin tüm kademelerinde, tüm evlatlarımızın eğitime eriştiği bir eğitim sistemiyle kutlu yürüyüşümüze devam edeceğiz. Hepinize çok teşekkür ediyorum. İnşallah, mart ayının sonu itibarıyla tüm Türkiye'ye müjdeli haberi vererek ortaöğretimdeki okullaşamama sorununu tamamen kökünden çözmüş olacağız."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *