İstanbul
Parçalı az bulutlu
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8609 %0.2
37,2521 %-0.26
102.470,00 %-1.83
3.228,24 0,39
Ara
Muhalif. DÜNYA Boeing 737'lerde sorun bitmiyor: 2600 uçak incelenecek

Boeing 737'lerde sorun bitmiyor: 2600 uçak incelenecek

ABD Federal Havacılık İdaresi tarafından yapılan açıklamada, açıklamada, 2 bin 500'den fazla Boeing 737 uçağının acil durum oksijen jeneratörleriyle ilgili potansiyel bir sorun nedeniyle incelenmesi gerektiğini söyledi.

Okunma Süresi: 2 dk

ABD Federal Havacılık İdaresi, acil durum oksijen kaynağındaki potansiyel kusurlu parçalar konusunda uyarıda bulunarak acil durum oksijen jeneratörleriyle ilgili potansiyel bir sorun nedeniyle 2 bin 500'den fazla Boeing 737 uçağının incelenmesi gerektiğini söyledi.

Kabin basıncının düşmesi neticesinde baş üstü yer alan bölmelerden düşen oksijen maskelerinde Boeing'in bazı jeneratörlerin tutma kayışlarındaki bir kusur nedeniyle çalışmayabileceğini tespit etmesinin ardından ABD Federal Havacılık İdaresi, bunların derhal incelenmesini gerektiren bir Uçuşa Elverişlilik Direktifi yayımladı.

Söz konusu direktif, yaklaşık 2 bin 600 Boeing 737 Max ve yeni nesil modelini etkileyecek. Havayollarının denetimleri tamamlamak ve gerekirse 'düzeltici eylemler' gerçekleştirmek üzere 120 ila 150 günü olduğu belirtilirken potansiyel olarak kusurlu parçaları takmaları da yasaklandı.

Boeing, 17 Haziran'da havayolu müşterilerine acil durum oksijen kaynağıyla ilgili potansiyel bir sorunu tanımlayan bir not göndermişti. Uçak üreticisi belirli koşullar altında, jeneratörler üzerindeki sabitleme kayışlarının 1.9 santimetreye kadar kayabileceğini ve düzgün çalışmalarını engelleyebileceğini dile getirmiş ve bu durumdan 2019 yılında piyasaya sürülen hatalı bir yapıştırıcıyı sorumlu tutmuştu.

Boeing yaptığı açıklamada, "Jeneratörlerin sağlam bir şekilde yerinde kalmasını sağlamak için tüm yeni teslimatlar için orijinal yapıştırıcıya geri döndük" cümlesi kaydedildi.

Şirket, teslim edilmemiş uçaklarda yapılan incelemelerde kusurdan etkilenen herhangi bir ünite tespit edilmediğini de sözlerine ekledi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *