İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Abbas Güçlü: Okumuşları, okuduklarına bin pişman ettik

Abbas Güçlü: Okumuşları, okuduklarına bin pişman ettik

Abbas Güçlü, bugünkü yazısında, "Okumanın en büyük erdem olduğu çağımızda çocuklarımızı okuduklarına bin pişman ettik. Böyle bir tablo mu istiyorduk?" diye sorguladı.

Bugün Milliyet'te yayınlanan yazısında, Hayatta iz bırakan anıların en başında keyifli öğrencilik yıllarının geldiğini vurgulayan Abbas Güçlü okuyucularla şu detayları paylaştı:

Öğretmenler, arkadaşlar, kitaplar, etkinlikler, pek çok alanda yaşanan ilkler ve en önemlisi de öğrenme aşkı hiç bitmesin istenirdi. Peki ya şimdi? Öğrencileri sadece eğitimden değil okuldan da soğuttuk Okullarına karşı aidiyet hisleri kalmadı.

“Öğrencilik keşke hiç bitmese”nin yerini, “bitse de kurtulsak” diyenler aldı.

İstediğimiz bu muydu?

Elbette hayır.

Peki öyle ise nasıl bu noktaya geldik?

İşte size sadece birkaç satır başı:

- Sınav odaklı eğitimle, her 100 öğrenciden 15, 20’sini sevindirirken, geri kalanları değersizleştirdik.

- Sabahın köründe, akşamın karanlığında eğitimle okuldan soğuttuk.

- İstedikleri okullardan ve mesleklerden daha çok, hiç istemedikleri okullara ve mesleklere mecbur bıraktık.

- Diplomaları hiçbir işe yaramaz hale getirdik.

- Okumuşları, okuduklarına bin pişman ettik.

- Okulları “nitelikli, “niteliksiz” diye ayrıştırdık.

- Fen ve Anadolu liseleri ile mesleki ve teknik eğitimin farkındalığını ortadan kaldırdık.

- Tüm okulları tabela okullar haline getirdik.

- Başarılı, başarısız herkesi diploma sahibi yaptık ama ilgi, yetenek, hayalleri ve heyecanı körelttik,

- Test çözmekten anılar biriktirmeye zaman bırakmadık.

- Okumayı angarya olarak gördük, sevgiyi, saygıyı, paylaşmayı rafa kaldırdık, sporu, sanatı, etkinlikleri bitirdik ve her ne kadar başkaları aksini iddia etse de eğitimde kaliteyi dibe vurdurarak, aile bütçelerini altüst eden özel okullara yönlendirdik… En acısı da ne biliyor musunuz?

Bütün bunların zerre kadar umursanmıyor olması!..

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *