İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4913 %0.03
36,5768 %-0.04
3.445.656 %1.105
3.064,15 0,35
Ara
MUHALIF GAZETECILIK GÜNDEM Başörtüsü için anayasa değişikliğinin riskleri

Başörtüsü için anayasa değişikliğinin riskleri

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun başörtüsü için kanun değişikliği önerisi, “Pandora’nın Kutusu”nu mu açtı, yoksa diş macununu tüpünden mi çıkardı?

Her iki seçenek de henüz devre dışı olsa da, başörtüsü konusunda anayasa değişikliği görüşmeleri başladığında, bunlar olabilir.

Risk, Meclis görüşme taktiklerini istediği gibi kullanabilecek iktidar partileri için değil, muhalefet için ve özellikle altılı masa için sözkonusu.

-Altılı masa, AKP’nin anayasa değişikliği teklifi konusunda ortak bir karar almadan, kendi içinde yarışa girerek, iktidara yeni bir koz verdi.

-İYİ Parti’nin, anayasa değişikliği teklifi için, “metinde riskli ve ileride problem yaratabilecek temel hususlar” olmasına rağmen, anayasa değişikliğini destekleme eğiliminde olduğunu açıklaması, iktidarı işini kolaylaştırmış görünüyor.

-Altılı masanın bu konuda ortak bir karar alması düşünülürken, İYİ Parti’nin ön alma ve seçmene selam olan bu yaklaşımı, CHP’ye karşı bir tavır oldu. CHP’nin kararı netleşmeden yapılan bu açıklama, bir kez daha iktidara altılı masa içindeki görüş ayrılıklarını kullanma fırsatı verdi.

-Oysa anayasa değişikliğinin, referanduma götürülüp götürmeyeceği ya da referandumsuz kabul edilip edilmeyeceği konusunda karar verecek olan AKP ve MHP değil, muhalefet partileri.

-Muhalefet istemediği ve ortak hareket ettiği takdirde, anayasa değişikliği ne referanduma gidebilir ne de referandumsuz kabul edilebilir.

-Ayrıca 134 sandalyeli CHP ya da 56 sandalyeli HDP destek vermeden, 37 sandalyeli İYİ Parti destek verse de, referanduma gitmeden anayasa değişikliği için gerekli 400 sayıya ulaşılamıyor...

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *