İstanbul
Rain and snow
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,8966 %-0.03
37,3541 %-0.25
98.626,28 %0.738
3.299,58 -0,15
Ara
Muhalif. GÜNDEM Uzman öğretmenlik sınavı!

Uzman öğretmenlik sınavı!

Okunma Süresi: 2 dk

1. Aşağıdakilerden hangisi öğrenme ürünü

olan bir davranış değildir?

A) Yemekten önce ellerin yıkanması

B) Kırmızı ışıkta durulması

C) Sınıfta söz almak için parmak kaldırılması

D) Yüksek ateşte vücudun titremesi

E) Sınıfa girmeden önce kapının çalınması

8. Aşağıdaki I. sütunda yer alan şehirlerdenher biri, II. sütundaki ülkelerden birininbaşkentidir. I. sütundaki başkentlerin yanındaki boşluğa II. sütundaki ülkelerden

hangisinin başkenti olduğuu  yazınız

1. Ankara  A. Avustralya

2. Paris     B. Avusturya

3. Madrid  C. Almanya

4. Brüksel D. Belçika

5. Berlin    E. Fransa

6. Viyana  F. İspanya

                 G. İsviçre

                 H. Türkiye

Verilen örnekteki madde türü aşağıdaki-

lerden hangisidir?

A) Çoktan seçmeli

B) Uzun yanıtlı

C) Eşleştirme

D) Cümle tamamlama

E) Doğru-yanlış

65. Kuraklık indisine göre Türkiye’de denizelliğin

etkili olduğu yerlerde nemlilik fazlayken iç

kesimlerde kuraklık şiddetlidir.

Buna göre, aşağıdaki şehirlerden hangisi-

nin nemliliği fazladır?

A) Trabzon                  B) Konya

C) Şanlıurfa    D) Gaziantep

             E) Diyarbakır

Aslında toplam 100 soruluk sınavda bu seviyeye yakın bir sürü soruya denk gelmek mümkün. Sınav Uzman öğretmenlik yazılı sınavı.

Bu sınavı hazırlayan da MEB Ölçme değerlendirme Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.

Doğrusu bu ve benzeri birkaç örnek soruyu haber şeklinde sizlerle paylaşmak ve yorumu tamamen size bırakmak sanki daha mantıklı gibiydi ama dayanamadım ve üzerine bir kaç kelime yazmak istedim.

Bu sınav epey bir zamandır gündemde öğretmenler kendilerinin bu tarz bir meslek içi ölçmeye tâbi tutulamayacakları konusunda çok ciddi tepkiler verdiler ama netice değişmedi. Sınav yapıldı ama sanki "Tamam haklısınız ama biz de emir kuluyuz, yapalım öyle göstermelik bir sınav hepiniz kazanın, sizin de dediğiniz olsun, bizim de" der gibi bir sınav.

Ben öğretmen değilim, ama sınavdaki 100 sorunun tamamına baktım. Benim bile yapabileceğim sorular çoğunlukta. Üzerine bir de LGS sınav sorularına baktım orada durumum çok daha kötü. 'Okuduğunu anlama' becerisini gelistirme üzerinden anlaşılmaz sorular yığını LGS. Üniversite sınavı da öyleymiş ama onun sorularına bakmaya cesaret edemedim...

Köşe yazısının tamamını aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *