Ünlü termos markası Stanley, 29 Ekim’de büyük bir fırsatı elinden kaçırdı. Türkiye için sıfırdan bir reklam kampanyası yaratmayla uğraşmadan çok harika bir çalışmaya imza atabilirlerdi…
Oğuz Büber - Muhalif Analiz
Stanley şu anda dünyada bilinen en önemli termos markası. Bu marka, Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız bu günlerde büyük bir kampanya ve reklam fırsatını kaçırdı. Kaçırılan fırsata geçmeden önce markayla ilgili kısaca bilgilere yer vermek istiyorum.
Stanley termos, ürünlerinin kalitesi ve dayanıklı olmasıyla şöhret kazanmış bir marka. Her termosun asıl görevi olan sıcak ve soğuk ürünleri uzun süre koruma görevi Stanley’ler tarafından eksiksiz yerine getiriliyor. Günümüzde kamp, gezme, açık havada etkinlikleri gibi yerlerde sıkça başvurulan markanın tek cazip tarafı da bu değil. Aynı zamanda oldukça da dayanıklı termoslar üretiyorlar.
Kökenleri 1913 yılına kadar dayanmakta olan Stanley, matkapla açılmış bir konserve kutusundan esinlenen William Stanley Jr. tarafından kurulmuştu.
20. Yüzyıl başlarında ABD’de hızlı bir şekilde popüler olan marka seyahat edenler, işçiler ve dağcılar tarafından sıklıkla kullanılırken bizi ilgilendiren kısmı ise cephedeki askerler tarafından tercih edilmesiydi.
Neden mi?
Çünkü Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk de Stanley termos kullanıyordu.
Kanıt görmek isterseniz de; Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Atatürk’ün termosu ve termosu muhafaza eden kabı Şişli’deki Atatürk Müzesi’nde sergilenmekte.
Atatürk’ün bu marka termos kullandığını görenler ilk tepkisi o zamanlarda o marka var mıymış şeklinde oluyor. Markanın günümüzde çok popüler olduğu malumunuz.
Ancak markanın önünde böyle bir gerçek örnek varken bunu fırsata çevirmemiş olmaları kendileri açısından büyük bir fırsatı kaçırdıkları anlamına geliyor.
Nasıl bir fırsat kaçırdılar?
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları Atalarına büyük bir özlem duyuyor. 100. yıl kutlamaları da halkın kendi çabaları dışında pek de görkemli geçmedi. 100. Yıl gibi önemli bir yıl, sadece 1 güne indirgendi diyebiliriz.
Duygusal ve özverili paylaşımları da sadece reklamlarda gördük.
Sadece reklamların ön plana çıktığı ve beklediğimizden sönük geçen bir 100. yılda, Stanley markası tarihle bağ kurabilecek bir ürüne sahipti fakat yararlanamadı.
Aslında marka aynı ürüne sınırlı sayıda ürettiği ‘Milestones’ koleksiyonunda yeniden yer verdi. 1920 serisi olan ve Siyah Patina renginde olan termos Atatürk’ün kullandığı model oluyor. Yani istersek ürünü satın alabiliyoruz.
Marka bu koleksiyonu 110. yılını kutlamak için piyasaya sürdü. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Yılını kutlamak için de ‘Atatürk termosu’ olarak bir koleksiyon sunmuş olsalardı; muhteşem bir reklam kampanyası gerçekleştirilmiş olacaklardı ve harika satış rakamlarına ulaşmaları işten bile değildi.
Yorum Yazın