İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4864 %0.01
36,6208 %0.08
3.436.127 %0.177
3.065,65 0,40
Ara
MUHALIF GAZETECILIK M. ÖZEL Canı isterse çalışan Marmaray

Canı isterse çalışan Marmaray

Marmaray'ın teknik arızası bitmiyor. Aynı hafta içerisinde ikinci ya da üçüncü defa ‘teknik arıza’ yaşanırken ve vatandaşlar gitmek istedikleri yerlere geç kalırken, henüz detaylı bir açıklama yapılmadı. TCCD'ye bağlı olan Marmaray'ın arızaları İstanbullu için artık bir rutin haline geldi.

Muhalif Özel / Oğuz Büber

"Teknik bir arıza nedeniyle trenlerimiz gecikmeli olarak çalışmaktadır"

Vatandaşlara söyledikleri tek bildirim bu. Ne bir özür var, ne de yeni trenin kaç dakika sonra geleceğini gösteren bir sistem.

Ama şu var: İstasyon bir anda otobüs terminaline dönüyor ve; Gebze yönüne giden aracımız ‘....'dan yola çıkmıştır diyerek hoparlörden söyleniyor. Böyle büyük bir hizmeti sağlamak herkesin harcı değildir. TCDD'ye teşekkürlerimizi sunmamız lazım sanırım. Aynı hafta içerisinde ikinci ya da üçüncü defa böyle bir arıza yaşanıyor. Diğer arızaların sonrasında da detaylı hiçbir açıklama yapılmadı. Yukarıda da yazdığımız gibi tek bir cümle var: "Teknik bir arıza nedeniyle trenlerimiz gecikmeli olarak çalışmaktadır."

Karanlıkta sokakta olan İstanbullular

Bir diğer konu da saat uygulaması. 1940 yılından beri Türkiye’de yaz-kış saati uygulaması bulunuyordu. 2016 yılında “tasarruf” gerekçe gösterilerek bu uygulama kaldırıldı. 2018’de de Resmi Gazete’de bir karar yayımlanarak kalıcı durumu geldi. Çalışan, okuluna giden birçok kişi bu uygulamadan dolayı karanlıkta yola çıkıyor, işten ya da okuldan çıkıldığında ise yine karanlıkla karşı karşıya geliyoruz. Peki tasarruf? Açıklanan 6 milyar TL’lik tasarruf edildiği yönünde; ama bu durumun trafik, psikoloji, enerji tüketimi, kamu güvenliği gibi pek çok konuda olumsuz etki yaptığı biliniyor. Peki bunları niye anlattım? Kapakta kullandığımız foto sabah Marmaray' a binmek isterken çekildi. Sabah olduğuna inanmak oldukça zor biliyoruz. İstanbul'a saat uygulamasının canlı etkisi böyle. Devletimiz vatandaşlarına çözüm sunmak istiyor ki. Hava aydınlanana kadar durakta güzelce bekletti. Ve gökyüzü aydınlandığında yolcu etti. Alttaki görselde de 45 dakika sonraki halini görebilirsiniz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *