İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4588 %-0.06
36,5388 %-0.14
3.521.964 %3.474
3.054,31 0,03
Ara
MUHALIF GAZETECILIK M. ÖZEL Mağdurum da mağdurum

Mağdurum da mağdurum

Her durumda nasıl Siyasal İslamcılar mağdur olur? Bu mağduriyet ne ölçüde gerçektir?

Geçtiğimiz günlerde bir kadın sosyal medya hesabı üzerinden şehirlerarası otobüste yaşadığı bir mağduriyeti (!) paylaştı.

Mağdur olduğu durum, bir otobüs dolusu insanın kendisinin namaz kılmasını beklememesiydi.

Verdiği detaylara göre bavulların indiriliş aşamasında çimlerin üzerinde namazını kılmış, 2 dakika beklettiği için de yolcular ve muavin tarafından hakaret ve bağırışa maruz kalmıştı.

İslam dininde kişi herhangi bir nedenle ikamet ettiği yerden kalkıp başka bir yere gitmesi durumunda seferi sayılır. Kaza namazları gibi de çözümleri de vardır.

Kişi bu nimetlerden faydalanmak yerine kendi konforu için tüm otobüsü bekletmeyi yeğlemişti. Davranışı sonrasında da karşılığında hakaretler ve bağrışlar duyduğunu aktarıyordu.

Otobüstekilerin kendisine “kes sesini, gerizekalı, aptal” gibi aşağılayıcı ifadeler kullandığını söylüyor. Karşı tarafın susmaması durumunda kendisinin de susmayacağını belirtiyor fakat bir otobüs dolusu insanın şahsına cephe alacak boyutta bağrışını ve hakaretlerini belirtirken kendisinin hangi kelimeler kullandığına yer vermiyordu.

Paylaşımın geri kalan kısmında da yolcuların ve muavinin yine kendisinin susmasını istediğini belirtiyordu. Ne yazık ki şahsın neler dediğini söylemediği için bilemiyoruz.  

Tek bildiğimiz bir otobüs dolusu insanın kişisel ibadet ihtiyacı yüzünden bir kişiyi beklemesi ancak mağdurun yine de bekleten kişi olması.

Bu ilk ve tek örnek mi? Tabii ki hayır.

Namı diğer siyaset uzmanı (!) olarak bilinen Abdurrahman Uzun isimli şahıs da bir mağduriyetini paylaşmıştı.

Uzun’un bahsettiği olay gitti otelle alakalıydı. (Ne kadar şanslı değil mi? Şu dönemde herkes otele gidemiyor...)

Otelde kulağını temizleyecek çöpten duş havlusuna, şampuanından diş fırçasına her şeyin olduğunu fakat seccadenin olmadığını söylüyor.  

Gittiği otelde “Niye koymuyorsunuz seccade?” diye sorduğunda, “Bizim müşterilerimiz namaz kılmıyor” cevabını aldığını ve “Belki içlerinden birisi kılacak” cevabını verdiğini söylüyor.

Bakın yine ‘birisi’ ifade.

Öncelikle otellerin birçoğunda seccade olduğunu, hatta mescit olduğunu belirtelim.  

Ancak aklındaki düşünce sadece ‘birisi’ olsa bile Siyasal İslamcının mağduriyete kurban gitmesi.

Üstelik dini vecibelerini yerine getiren insanların ne olur, ne olmaz diyerek yanlarında seccade bulundurması da gayet olağan bir davranış.

Peki öncelikli sorun her bir otelde seccade olmaması mı? Yoksa halkın otele gidecek durumu olmaması mı?

Gitmeyerek de cezalandırmış oluyoruz aslında değil mi? Ne güzel...

Mağduriyetler biter mi? Asla...

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisi Muhammet Emin Ay, mezuniyet töreninde, kendisine 'birincilik konuşması' yaptırılmadığını söylemişti.

Bunun nedeni olarak ise konuşma metninde ‘28 Şubat’a ve Necmettin Erbakan'a dair göndermelerin bulunmasını göstermişti.

Olayın aslı böyle miydi peki?  

Muhammet Emin Ay siyasi görüşünden dolayı mı konuşamamıştı?

Yine hayır tabii ki, durum yine Siyasal İslam’ın mağduriyet oyunuydu...

Öncelikle bölümdeki tek birinci Ay değildi. 4 birinciden birisiyi kendisi. Ve diğer isimler de konuşmalarını yapamamışlardı.  

Sebebi ise sürenin yetersizliğiydi.

Olaydaki sıkıntılı nokta protokolün 50 dakika konuşması ve 4 birinciden hiçbirine sıra kalmamasıydı.

Yani ne siyasi görüşü engeldi konuşmasına, ne de tek birinci kendisiydi...

Bu durumdan da Siyasal İslam mağduriyet çıkarmayı başarmıştı.

Çok sık örneklerini gördüğümüz başka bir durum daha var. Üstelik çift taraflı hadiseler olarak görülüyor.  

Türban takan birine türban takmayan kişilerin hakaretvari sözleri ve aynı durumun tam tersi şekilde sirayet etmesi. Son yıllarda oldukça sık görülür oldu.

İki durumun da ne kadar utanç verici olduğunu söylemeye gerek bile yok.

Ancak Siyasal İslam mağduriyeti öyle bir noktaya geldi ki birebir şekilde eşit derecede sorunlu olan durumda bile tamamen kendisini haklı gösterebiliyor ve her olayın sonucunu 28 Şubat’a bağlayabiliyor.

O dönemde gerçek bir mağduriyet yaşanmıştı evet.

28 Şubat 1997 postmodern darbesi ile.

Millî Güvenlik Kurulu toplantısı sonucu açıklanan kararlarla "irtica"ya karşı ordu ve bürokrasi merkezli bir süreç başlatılmıştı.

Şunu söyleyebiliriz:

Aradan geçen onca süre zarfında kendilerini mağdur edenler yönetimde.

Fakat yine mağdur kendileri,

Kendi yönettikleri düzende... 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *