İstanbul
Orta şiddetli yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
35,4679 %-0.04
36,6762 %0.23
3.511.629 %2.251
3.057,91 0,15
Ara

Kelebek Görüşü/ Butterfly Vision

YAYINLAMA: | GÜNCELLEME:
Kelebek Görüşü/ Butterfly Vision

Cannes 2022: Maksym Nakonechnyi'nin filmi Butterfly Vision/ Kelebek Görüşü, Ukrayna’daki Rus ayrılıkçılar tarafından aylarca esir tutulduktan sonra evine dönen bir insansız hava aracı pilotunu konu alıyor.

Çekimlerine, 2022 yılı Şubat ayında başlayan Rusya-Ukrayna savaşı öncesi başlayan film, özellikle gündemdeki bir konuyu ele almasıyla, dikkatleri çekiyor.

Sundance Dünya Drama Yarışması galibi Klondike gibi, Cannes'da Belirli Bir Bakış'ta oynayan Maksym Nakonechnyi'nin ilk kurmaca filmi.

BAHMUT YA DA NEO NAZİ AZOV TABURU

Bahmut Taburu’nda görevli Tokha’yı (Lyubomyr Valivots) akşamları sokakları temizlemekle görevli bir milis grubuyla devriye gezerken izleriz. Burada, ayrılıkçılara yapılan saldırılardan bahsedilirken, çocukları da öldürdüğü için, Tokha belli bir kesimde, özellikle sosyal medyada eleştirilir. 

Neo Nazi Azov Taburu’na atıf yapan film, Tokha’nın saldırı birliğinin, ne sorumlusu olduğu şiddete, ne de Nazi işaretlerine hiç yer vermez!

BURKOVSKA GÖZ DOLDURUYOR

Filmin başarısının merkezinde Burkovska var: Lilia'yı sessiz bir öfkeyle yansıtıyor, bu duruşu kısacık anlarda bozuluyor, çelik gibi cephesi her seferinde yalnızca saniyeler için düşüyor. 

Ve bu anlar her şeye ihanet ediyor. 

Burkovska’nın göz dolduran oyunculuğu ve kendisini tutsak eden gardiyandan hamileliği nedeniyle, hem eşine hem de çevresine karşı sürdürdüğü mücadele filmin güçlü yanı!

GERİ DÖNÜŞ EFEKTLERİ KÖTÜ

Lilya'nın tutsakken gördüğü muamele yalnızca kısa geri dönüşlerde görülüyor, bu sahnelerde röntgencilikten kaçınmak uğruna aniden filmdeki hatalar gibi (eski filmlerde makaranın yanması gibi bir görüntü) ortaya çıkıyor, görüntü arabelleğe alıyormuş gibi pikselleşerek bir anı kırıntısını ortaya çıkarıyor. Ki bu da filmin en zayıf yanını oluşturuyor.

Yoldaşları tarafından Kelebek lakabı ile anılan ve bir mahkum takasıyla memleketine dönen Lilya'nın  dronunun kuş bakışı görüntüsünü, karşılaştırıldığında oldukça yabancı gelen rüya sekansları kanatlarını çırpan bir kuş kadar büyük bir kelebekle betimlenir. Bu sahneler yönetmenin vermeye çalıştığı alegorik anlatımdan oldukça uzak kalmış.

Lilya'nın kendisini Kiev'deki Olimpiyat stadyumunun önünde bombalanmış harabeler içinde hayal ettiği bir rüya sahnesi, Ukrayna’da  son olayların ışığında ürpertici bir yankı uyandıran bir unsur. Yönetmenin burada Ukrayna halkını sarsmayı denediğini görüyoruz!

Yönetmen: Maksym Nakonechnyi. 
Oyuncular: Rita Burkovska, Lyubomyr Valivots, Myroslava Vytrykhovska-Makar, Natalya Vorozhbit.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *